مطالب مشابه

43 Comments

  1. مریم فرهادی

    می توان گفت که در آموزش طراحی و ساخت برند بازاریابی گردشگری سه گام کلیدی مطرح شده فرایند علمی و فنی تحلیل و پژوهش بازار صنعت گردشگری را منعکس می کنه که بنظر من مهمترین آنها تجزیه وتحلیل و شناخت ذهنیت و نگرش های گروه های هدف که همان گردش گران خارجی می باشد. با بکارگیری روش های کمی و کیفی تحقیق دربازار و تحلیل نیازهای مشتریان در زمینه ابعاد و جذبه های نقاط گردشگری در ایران ، اطلاعات سود مندی را برای طراحی برندهای مناسب و اثربخش در اجرای عملیات و کمپین های تبلیغاتی بوجود می آیید و به عنوان گامی اساسی در موفقیت برنامه های جذب گردشگران خارجی تلقی می شود . البته نگرش سیستماتیک به راهبردهای جذب و ارتقای گردشگری در ایران مستلزم آموزش مداوم مدیران و طراحان برندها و استفاده از دروس وتجارب شکست ها و موفقیت ها در سطوح ملی و بین المللی می باشد.

    پاسخ
    1. مینا جعفرصابونچی

      خانم فرهادی عزیزم خیلی لطف کردید
      از این که مطلب برای شما جالب توجه بوده است بسیار خرسندم

      پاسخ
  2. مسعود نوري

    ساخت برند
    گام اول در برندسازي ساخت جايگاه است كه بايد براساس شناخت گردشگران صورت گيرد . يعني بازارياب از طريق تبليغ محصول و خدمات گردشگري بايد آنرا در ذهن گردشگران نهادينه كند .
    گام دوم شناخت اولويت صنعت گردشگري در هر شهر يا كشور است . مثلا اولويت گردشگري در ايران چيست ؟ جنگل ؟ بناي تاريخي ؟ كوير ؟ …
    گام سوم مشاركت با ذينفعان صنعت گردشگري است .

    پاسخ
    1. مینا جعفر صابونچی

      سلام و ادب
      سپاسکزارم جناب نوری
      موفق باشید

      پاسخ
  3. آرش صفایی مَهرو

    فرهنگ سازی ابتداباید از جانب حکومت‌و آموزش مدارس و دانشگاه ها و مراکز تربیتی و پرورشی صورت گرفته و به صورت قانون قابل اجرا برای همه نه فقط مردم‌عادی قابل عرضه و اجرا باشد تا به صورت فرهنگ‌ و برند جهانی در آید… بالا بردن صحیح آگاهی مردم به طریقه جهانی نه تعصبی و قومی می تواند بررگترین عامل تولید فرهنگ باشد… فرهنگ یعنی زیباترین ‌رفتار و جلوه ظاهری و باطنی در اذهان یکدیگر…

    پاسخ
    1. مینا جعفر صابونچی

      با سلام خدمت شما اقای صفایی مهرو
      ممنونم که زمان گذاشتید و در دو قسمت نظر های خودتان را ارائه کردید و از حسن توجه شما گرامی سپاسگزارم.
      البته نظر مشا ارتباط مستقیمی با برند گردشگری نداشت با توجه به نوشته هایتان باید عرض کنم که طبق اخرین امار های جهانی ایران کشوری در حال توسعه است و نه جهان سوم، این که در گذشته پاسپورت ایران جز پنج کشور مطرح بوده و الان نیست نیز با توجه به جهت گیری مغرضانه ی سیاسی جهانی صورت می گیرد و این بسیار واضح است و ارتباط کلی به موضوع و مبحث گردشگری ایران و معضل های آن ندارد این موضوع یک جهت گیری کلی سیاست های جهانی به گونه ایی مغرضانه است و دلیلی بر ناکارامدی محض ایران نیست هرچند ایران در بسیاری از جنبه های گردشگری ضعیف است با توجه به این شرایط اگر کشور در تمام جنبه های گردشگری رتبه ی اول بود باز به عالت سیاست های مغرضانه مطمئن باشید پاسپورت ایرانی باز ارزش نداشت و این بر همه واضح و روشن است که این یک جهت گیری سیلسی علیه ایرانیان است. ساخت برند گردشگری نیز گام های متمادی می طلبد و فرهنگ را باید از خودمان شروع کنیم فرهنگی که با زور قانون بر مردم اعمال شود از بین می رود پس اول از همه خودمان باید فرهنگ را در همه ی ابعاد زندگی نهادینه کنیم. فرهنگ به زبان ساده یعنی قالب بندی زندگی رایج مردم یک کشور یا
      قوم . و ایران هم اکنون نیز پیشرفته است در بسیاری از زمینه ها. ایران جزده کشور برتر در زمینه ی علم ژنتیک، ساخت توربین های بادی و تولید سلول های بنیادی و درمان سرطان و تولید علم و ارائه مقاله های متعدد علمی ؛ مهندسی پزشکی و مهندسی نفت و و دارای بیشترین افراد تحصیلکرده در خاورمیانه و جهان اسلام است که ان شاالله با تحول های اخیر؛؛ صنعت گردشگری ایران نیز به کمک جوانان تحصیلکرده ی ان رونق مجدد خواهد یافت.
      با تشمر از لطف شما

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حقوق تمامی مطالب برای مسترویزیتور محفوظ بوده و نقل آن با ذکر منبع بلامانع است.