در مطلب های قبلی در سایت مستر ویزیتور به بررسی جایگاه نام تجاری در بازاریابی صنعت گردشگری ایران پرداختیم در این مطلب تلاش کرده ایم تا نکته های لازم برای آموزش ساخت  نام تجاری (برند) در بازاریابی گردشگری  را بیاموزیم.

اولین گام در آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری:

اولین گام در آموزش ساخت یک برند گردشگری این است که؛ برای محصول و خدمات گردشگری کشور ایران یک جایگاه بسازیم. در آموزش ساخت جایگاه برند گردشگری یک بازاریاب باید به ذهنیت گردشگران توجه نماید. در واقع بازاریاب باید با تبلیغ های مناسب محصول و خدمات گردشگری ایران را در ذهن گردشگران نهادینه کند. در این راستا بازاریاب با تغییر در بسته بندی ها و یا تغییر در قیمت؛ یک نقش تزئینی جانبی در ذهن گردشگران ایجاد می نماید و این همان جایگاه نام تجاری یا برند در بازاریابی گردشگری است. آموزش ساخت برند گردشگری تنها به ساختن جایگاه محدود نمی گردد اما؛ این مرحله اولین پیش نیاز در مراحل ساخت برند گردشگری می باشد.

آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -626

دومین گام در آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری:

برای ساخت یک برند گردشگری ابتدا بازاریاب باید به دنبال اولویت های صنعت گردشگری در کشور باشد. به عنوان مثال: یک بازاریاب باید بداند اولویت گردشگری کشور ایران چیست؟ بنا های تاریخی…، منظره های طبیعی مانند جنگل ها، کویر ها و یا سواحل دریا…، توریسم درمانی، ویژگی های مذهبی، هنر و صنایع دستی…. در این مرحله از آموزش ساخت برند گردشگری؛ بازاریاب یک اولویت را در صنعت گردشگری به عنوان اولویت کلیدی انتخاب می نماید. هر کشوری در صنعت گردشگری یک اولویت دارد به عنوان مثال اولویت فرانسه؛ هنر تئاتر و مد این کشور است.

سومین گام در آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری:

سومین گام در ساخت برند گردشگری؛ مشارکت با ذی نفعان صنعت گردشگری ایران است. بازاریاب در این مرحله باید تلاش کند با صنایع ذی نفع ارتباط برقرار کند، این گونه صنایع می توانند با پشتیبانی های مناسب ساخت یک برند گردشگری را آسان تر نمایند. به عنوان مثال صنعت ظروف یک بار مصرف! در گردش های شهری تدارک دیده شده برای گردشگران خارجی، حداقل یک میان وعده به آن ها داده می شود. این میان وعده ها در ظرف های یک بار مصرف پلاستیکی عرضه می شوند. یا برای گردش های شهریِ گردشگران؛ مسئولین تور ها به اتوبوس ها و مینی بوس ها نیاز دارند… اگر صنایع و سایر بخش های ذی نفع به اهمیت نقش خود در صنعت گردشگری پی ببرند، برای برند گردشگری به یک تبلیغ کننده تبدیل می شوند و از آن پشتیبانی مالی و معنوی می نمایند.

در مطلب های بعدی به بررسی دیگر گام های لازم در آموزش ساخت برند در بازاریابی گردشگری خواهیم پرداخت.


سرکار خانم مینا جعفر صابونچی

نویسنده : سرکارخانم مینا جعفرصابونچی



آیا از این مطلب راضی بودید؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...Loading...
  1. مریم فرهادی گفت:

    می توان گفت که در آموزش طراحی و ساخت برند بازاریابی گردشگری سه گام کلیدی مطرح شده فرایند علمی و فنی تحلیل و پژوهش بازار صنعت گردشگری را منعکس می کنه که بنظر من مهمترین آنها تجزیه وتحلیل و شناخت ذهنیت و نگرش های گروه های هدف که همان گردش گران خارجی می باشد. با بکارگیری روش های کمی و کیفی تحقیق دربازار و تحلیل نیازهای مشتریان در زمینه ابعاد و جذبه های نقاط گردشگری در ایران ، اطلاعات سود مندی را برای طراحی برندهای مناسب و اثربخش در اجرای عملیات و کمپین های تبلیغاتی بوجود می آیید و به عنوان گامی اساسی در موفقیت برنامه های جذب گردشگران خارجی تلقی می شود . البته نگرش سیستماتیک به راهبردهای جذب و ارتقای گردشگری در ایران مستلزم آموزش مداوم مدیران و طراحان برندها و استفاده از دروس وتجارب شکست ها و موفقیت ها در سطوح ملی و بین المللی می باشد.

  2. مسعود نوري گفت:

    ساخت برند
    گام اول در برندسازي ساخت جايگاه است كه بايد براساس شناخت گردشگران صورت گيرد . يعني بازارياب از طريق تبليغ محصول و خدمات گردشگري بايد آنرا در ذهن گردشگران نهادينه كند .
    گام دوم شناخت اولويت صنعت گردشگري در هر شهر يا كشور است . مثلا اولويت گردشگري در ايران چيست ؟ جنگل ؟ بناي تاريخي ؟ كوير ؟ …
    گام سوم مشاركت با ذينفعان صنعت گردشگري است .

  3. آرش صفایی مَهرو گفت:

    فرهنگ سازی ابتداباید از جانب حکومت‌و آموزش مدارس و دانشگاه ها و مراکز تربیتی و پرورشی صورت گرفته و به صورت قانون قابل اجرا برای همه نه فقط مردم‌عادی قابل عرضه و اجرا باشد تا به صورت فرهنگ‌ و برند جهانی در آید… بالا بردن صحیح آگاهی مردم به طریقه جهانی نه تعصبی و قومی می تواند بررگترین عامل تولید فرهنگ باشد… فرهنگ یعنی زیباترین ‌رفتار و جلوه ظاهری و باطنی در اذهان یکدیگر…

    • مینا جعفر صابونچی گفت:

      با سلام خدمت شما اقای صفایی مهرو
      ممنونم که زمان گذاشتید و در دو قسمت نظر های خودتان را ارائه کردید و از حسن توجه شما گرامی سپاسگزارم.
      البته نظر مشا ارتباط مستقیمی با برند گردشگری نداشت با توجه به نوشته هایتان باید عرض کنم که طبق اخرین امار های جهانی ایران کشوری در حال توسعه است و نه جهان سوم، این که در گذشته پاسپورت ایران جز پنج کشور مطرح بوده و الان نیست نیز با توجه به جهت گیری مغرضانه ی سیاسی جهانی صورت می گیرد و این بسیار واضح است و ارتباط کلی به موضوع و مبحث گردشگری ایران و معضل های آن ندارد این موضوع یک جهت گیری کلی سیاست های جهانی به گونه ایی مغرضانه است و دلیلی بر ناکارامدی محض ایران نیست هرچند ایران در بسیاری از جنبه های گردشگری ضعیف است با توجه به این شرایط اگر کشور در تمام جنبه های گردشگری رتبه ی اول بود باز به عالت سیاست های مغرضانه مطمئن باشید پاسپورت ایرانی باز ارزش نداشت و این بر همه واضح و روشن است که این یک جهت گیری سیلسی علیه ایرانیان است. ساخت برند گردشگری نیز گام های متمادی می طلبد و فرهنگ را باید از خودمان شروع کنیم فرهنگی که با زور قانون بر مردم اعمال شود از بین می رود پس اول از همه خودمان باید فرهنگ را در همه ی ابعاد زندگی نهادینه کنیم. فرهنگ به زبان ساده یعنی قالب بندی زندگی رایج مردم یک کشور یا
      قوم . و ایران هم اکنون نیز پیشرفته است در بسیاری از زمینه ها. ایران جزده کشور برتر در زمینه ی علم ژنتیک، ساخت توربین های بادی و تولید سلول های بنیادی و درمان سرطان و تولید علم و ارائه مقاله های متعدد علمی ؛ مهندسی پزشکی و مهندسی نفت و و دارای بیشترین افراد تحصیلکرده در خاورمیانه و جهان اسلام است که ان شاالله با تحول های اخیر؛؛ صنعت گردشگری ایران نیز به کمک جوانان تحصیلکرده ی ان رونق مجدد خواهد یافت.
      با تشمر از لطف شما