تعداد بیشماری هستند که سالها در کار فروش کالا یا خدمات مختلف بوده و از نگاه جهانیان در کسب و کار خود بسیار موفق بودند، اما اگر از آنها بپرسیم که اصل و اصول بازاریابی را بطور کوتاه و مختصر تعریف کنید، هر کسی تعریفی را ارایه می دهد و از دید خودش فکر می کند که دارد جامع ترین و کامل ترین پاسخ را می‌دهد. اما متاسفانه کمتر اتفاق می افتد که فردی را بیابیم که بتواند یک تعریف درست و حسابی از بازاریابی به ما بدهد. اعتقاد بر این است که بازاریابی یعنی:

  • رفع و پاسخگویی به یک نیاز، که این نیاز هم در دنیای مجازی وجود دارد و هم در دنیای واقعی و صاحب این نیاز ممکن است یک نفر یا هزاران نفر باشد.

این کتاب اثر دو دانشمند صاحب نام عالم مدیریت، کاتلر و آرمسترانگ می باشد. در آن اصول و پیشنهادهای بازاریابی با هدف فکر کردن مثل یک بازاریاب، مطرح می شود:

  • طرح مطالعه: این طرح به ما کمک می کند تااطمینان حاصل کنیم که آیاقادر به درک و اجرای برنامه های بازاریابی هستیم یا نه.
  • شبیه سازی: بتوانیم بر اساس مفاهیم بازاریابی، پا را فراتر از اصول موجود در دنیای واقعی بگذاریم.
  • استفاده از نظریه های کاربردی.
  • تفکر انتقادی به این معنی که تجربه و موقعیت های بازاریابی ممکن است همیشه درست نباشد، اما می توانند بهترین پاسخ برای ما باشند.

همچنین این کتاب شامل ۴ بخش بوده که هر کدام بنا به ماهیت موضوع به زیر بخش هایی تقسیم می شود:

  1. تعریف مفهوم بازاریابی و آشنایی با فرآیند بازاریابی
  2. درک مفاهیم بازار و مصرف کننده
  3. طراحی دو استراتژی به نام های: استراتژی آمیخته و استراتژی مصرف کننده
  4. بازاریابی توسعه

عظیمی



آیا از این مطلب راضی بودید؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...Loading...
  1. مجید جعفرزاده گفت:

    با درود
    متشکرم از راهنمایی شما و لینکهایی که برای دریافت کتاب قرار داده اید .
    با سپاس فراوان

  2. رستم جعفری گفت:

    باسلام وعرض ادب.مطلب تان جالب بود امیدوارم مختصری از این کتاب رادر مطلب های بدی به کار ببرین .با تشکر

  3. مطلب خوب و مختصری بود مرسی اگه میشه کاملتر ارائه بشه

  4. با سلام خدمت شما دوست عزیزم.با ارزوی موفقیت برای شما.مطلب جالب وخواندنی بود