Skip to main content

تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) در مدیریت فروش

تأثیر مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) در مدیریت فروش

در پست قبلهای قبل با مدیریت ارتباط با مشتری(CRM) و انواع آن آشنا شدیم، در این پست، قصد داریم به تأثیر CRM در قسمت فروش بپردازیم:

بزرگترین مشکل مشتریان، نبود نظم در فرآیند فروش و عدم بازخورد مناسب از فرآیند سیستم می باشد. CRM به بخش فروش کمک می کند تا بتواند فعالیت های فروش خود را برنامه ریزی، کنترل و پیش بینی کند و بر روی وظایف خود به خوبی مدیریت داشته باشد. واحد فروش سازمان یا موسسه به کمک CRM، فرایندهای فروش را بصورت سیستمی انجام می دهد تا از مشتریان خود شناخت بهتر و بیشتری داشته باشد. نتیجه این کار باعث افزایش فروش، کوتاه کردن زمان مراجعه تا زمان فروش و همچنین رضایت مندی مشتریان می باشد.این سیستم، کاملترین سیستمی است که به کمک روش های استاندارد باعث افزایش فروش می شود.

برخی از توانایی هایی که CRM در حوزه مدیریت در اختیار سازمان یا موسسه می گذارد:

  • مدیریت مشتریان

CRM به سازمان کمک می کند تا نسبت به مشتریان خود یک دیدگاه تمام داشته باشد. CRM باعث می شود که ما تمام اطلاعات مشتری را بصورت یکجا و در امنیت کامل در اختیار داشته باشیم. این اطلاعات شامل موارد زیر می باشد:

  1. تماس های مشتری با سازمان
  2. , اسناد رد و بدل شده
  3. خریدهای صورت گرفته
  4. پیشنهادهای قیمت
  • مدیریت اهداف فروش

با استفاده از CRM می توانیم هدف های فروش را در زمان های مختلف تعیین کنیم و سازمان را برای رسیدن به هدف فروش خود کمک کنیم.

  • مدیریت فعالیت ها

به کمک CRM می توانیم بر تمام فعالیت ها و وظایف سازمان در حوزه مدیریت نظارت داشته باشیم.

  • مدیریت استعلام، سفارش و صورتحساب

CRM این امکان را به ما می دهد که با استفاده از آن تمام سفارش های مشتریان را دریافت کنیم، قیمت های پیشنهادی را به مشتریان بگوییم و هماهنگی های لازم را با مشتریان انجام دهیم و در آخر صورت حساب را صادر کرده و برای مشتریان ارسال کنیم.

  • رتبه بندی مشتریان

با استفاده از CRM می توانیم مشتریان خود را با استفاده از معیارهایی که دارند دسته بندی کنیم و برای هر گروه، پیشنهاد ویژه در نظر بگیریم.

  • برنامه ریزی و مدیریت فروش

CRM امکان تجزیه و تحلیل اطلاعات فروش را در قالب نمودار و یاجدول پیش بینی فروش فراهم می کند و در اختیار قست فروش سازمان قرار می دهد که این کار باعث موفقیت برنامه ها و روش های فروش می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!