مطالب مشابه

8 Comments

  1. مجید اصغری زاده

    سفارشی سازی انبوه فرایندی است که طی آن شرکت‌ها می‌توانند، برای طراحی محصولات وخدماتی که کاملاً نطبق با نیازهای تک تک، به صورت یک به یک از مشتریان انبوه خود سفارش بگیرد.

    پاسخ
  2. محمدمهدی کرداحمدی

    جالب است که شاید تا حدود بیست سال پیش تولید انبوه و تولید سفارشی دو نوع مخالف بودند زیرا با انجام هر یک امکان انجام دیگری نبود ولی پیشرفت تکنولوژی باعث تولد سفارشی سازی انبوه شده است که تمام مزایای هر دو نوع تولید را به ارث برده و معایب آنها را نیز حذف کرده است ،از یک طرف امکان تیراژ بالا و قیمت پایین و تولید سریع را از تولید انبوه و از طرف دیگر جذابیت تنوع و خاص بودن و افزایش قیمت فروش هر واحد کالای سفارشی را از تولید سفارشی اخذ کرده است و به طور یقین میتوان گفت آینده تولید ،متعلق به سفارشی سازی انبوه خواهد بود ولی هنوز تلاشها برای پایین آوردن تولید سفارشی سازی انبوه در حد تولید انبوه ادامه دارد.

    پاسخ
  3. محمدمهدی کرداحمدی

    جالب است که تا کمتر از حدود بیست سال پیش برای تولید یا حالت انبوه وجود داشت و یا سفارشی و این دو حالت کاملا مخالف هم در نظر گرفته میشد زیرا همزمان نمیتوانستند وجود داشته باشند ولی به لطف تکنولوژی و پیشرفت های چشمگیر شاهد تولد تولیدسفارشی انبوه هستیم که تمام مزیت های تولید انبوه و سفارشی را با هم جمع کرده و عیب هایشان را حذف کرده ، یعنی مزیت قیمت ارزان و تیراژ بالا و زمان سریعتر تولید انبوه از طرفی و از طرف دیگر مزیت های جذابیت ارضاء تنوع و خاص بودن برای مشتری و سود بیشتر روی هر واحد کالا را از تولید سفارشی به ارث برده است و قطعا آینده فرآیند تولید متعلق به سفارشی سازی انبوه خواهد بود ولی هنوز تلاش ها برای پایین آوردن هزینه سفارشی سازی انبوه و نزدیک کردن آن به قیمت تولید انبوه ادامه دارد.

    پاسخ
  4. مهرداد اسمعیلی ویری

    سفارشی‌سازی انبوه (mass customization) یکی از موضوعات جدید مورد توجه علوم مدیریت و بازاریابی به شمار می‌آید علاوه بر این، امروزه این مبحث در فعالیت واحد‌ها و بنگاه‌های تولیدی با تیراژ انبوه از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار شده است، امروزه بنگاه‌های تولیدی به خوبی دریافته‌اند که کسب سود و بازدهی دیگر بسان گذشته و با نرخ‌های قبلی دست نیافتنی شده است.در شخصی‌سازی انبوه شرکت محصولات خود را بر مبنای خرید‌های قبلی مشتری (خواسته‌ها و تمایلات درونی) یا بر اساس اطلاعاتی که از طریق سیستم تحقیقات بازار در خصوص خواسته‌ها، ترجیحات و تمایلات مشتری کسب کرده است (خواسته‌ها و تمایلات برونی) ارائه می‌دهد. اما سفارشی سازی انبوه مستلزم اصلاح محصول توسط شخص مشتری است بدین نحو که شرکت در این روش تعامل و مشارکت با مشتری را اصل اساسی و خدشه‌ناپذیر به شمار آورده و به طور عملی موجبات تعامل میان مشتری، محصول و واحد طراحی را میسر و تسهیل می‌کند. فرض اساسی در ایده سفارشی سازی انبوه، خلق ارزش و ارائه بالاترین مطلوبیت به مشتری و مصرف‌کنندگان است.
    به نظر می‌رسد ایده اصلی سفارشی‌سازی محصول مبتنی بر نیاز‌ها و خواسته‌های ذیل است:
    1.نیاز به بهینه‌سازی ویژگی‌های وظیفه‌ای و عملکردی محصول (ارتقای موارد ایمنی و رفاهی).
    2. نیاز به STYLE شیک‌تر و ویژگی‌های ظاهری محصول.
    3. نیاز به تمایز و میل به منحصر بفرد بودن یا نشان داده شدن مشتری.
    هم اکنون معدودی از تولید کنندگان داخلی با درک اهمیت این موضوع درصدد انجام اقداماتی در این راستا برآمده‌اند که می‌توان این موضوع را اقدامی در خور توجه در زمینه مشتری‌مداری و توسعه بیشتر بازار و ارتقای نام تجاری به شمار آورد.

    پاسخ
  5. حدیثه کریمی پور

    افزایش رقبا،تیراژ انبوه برندهای تازه ای که هر یک با داشتن مزیت رقابتی خاص قیمت ها را تهدید و تنوع بیشتری را به مصرف کنندگان ارائه میکنند و افزایش آگاهی افراد از قابلیت های صنعت برای دستیابی به محصولات مورد نیاز مشتریان از دلایل توجه به مقوله سفارشی سازی انبوه در سال های اخیر شده است .

    پاسخ
  6. سعید نجاران

    با سلام
    سفارشی سازی انبوه در بازاریابی ، تولید و ساخت ، مراکز تماس و تلفن و مدیریت به معنای به کارگیری سیستم های منعطف تولید رایانه‌ای برای تولید محصول سفارشی است .
    این سیستم ها هزینه‌های واحد پایین فرآیند های تولید انبوه را با انعطاف پذیری سفارشی سازی واحد ترکیب میکنند . سفارشی سازی انبوه در بازاریابی سر حد جدیدی د. تجارت صنایع تولیدی و خدماتی ویا هر دو است .
    محوریت آن افزایش فوق العاده زیاد در تنوع و سفارشی سازی بدون افزایش متناظر هزینه‌ها ست .
    حد آن تولید انبوه کالاها و خدماتی است که بصورت انفرادی سفارش شده اند

    پاسخ
  7. محمد نوجوان

    در این خصوص تمام موارد ذکر شده اصولی میباشد و با این کار میتوانیم به تولید انبوه برسیم وبا کیفیت وطبق درخواست مشتری هر دو طرف به خاسته های خود خواهند رسید

    پاسخ
  8. هاله خلیلیان

    با سلام و احترام…
    از مطلب خوب و جذابتون ممنونم.. اطلاعات خوبی در این زمینه کسب کردم.
    موفق و سربلند باشید..

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حقوق تمامی مطالب برای مسترویزیتور محفوظ بوده و نقل آن با ذکر منبع بلامانع است.