شناخت بازار، توسط رهبر صنعت خودروی دنیا(تویوتا)









تولید کننده های ژاپنی تصمیم گرفته اند که ۹٫۵۱ میلیون واحد را در مقایسه با ۹٫۲۶ واحد که جنرال موتور تولید کرده است، تولید کنند و بفروشند.  جنرال موتور که بیش از ۸ دهه  رهبر بخش اتومبیل بود، این بار مجبور شد که بعد از تویوتا در جایگاه دوم قرار گیرد.

دلیل این که تویوتا اولین رهبر دنیا شد، علاقه غیر قابل انکار آمریکا به نمایش اتومبیل هایی با سوخت کارا بود که امضای بی اشتباه ژاپنی ها پای آن بود.

در سال ۲۰۰۸، تویوتا از جنرال موتور بیشتر اتومبیل فروخت؛ گروه ژاپنی ها ۷٫۷۲  میلیون وسیله نقلیه فروختند در حالی که جنرال موتور که بیشتر از ۷۰ سال رهبر صنعت اتومبیل بود،  ۴٫۶۷ میلیون فروخت.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -566

خاورمیانه در میان مناطق دومین رتبه را در فروش تویوتا دارد.

برای سال ۲۰۰۹ تویوتا فرض گرفت که ۱۰٫۴ میلیون اتومبیل می فروشد، این رقم رکورد جدیدی برای صنعت اتومبیل بود، آخرین بار در سال ۱۹۷۸ جنرال موتور در سرتاسر دنیا ۹٫۵۵ میلیون اتومبیل فروخت، ولی افت اقتصاد جهانی دامن همه از جمله تویوتا را هم گرفت.

شناخت بازار، توسط رهبر صنعت خودروی دنیا(تویوتا)

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -564

 

مسابقه ی جنرال موتور و تویوتا فقط در تعداد اتومبیل های فروخته شده نیست بلکه هدف تویوتا  سود رسانی است، از این نظر جنرال موتور به میزان زیادی با تویوتا فاصله دارد که بیشتر بر روی توسعه و تحقیق سرمایه گذاری می کند.

در مورد هزینه و سود صنعت اتومبیل،  برای هر اتومبیلی که در شمال آمریکا در سال ۲۰۰۶ تولید شد، جنرال موتور سود ۲٫۱۲۳ دلار  کمتر از تویوتا اعلام کرد.  تولید کننده ی اتومبیل ژاپنی پر سود ترین تولید کننده در دنیاست و سود او در هر اتومبیل از ۱٫۱۷۵ دلار در سال ۲۰۰۵ به ۱٫۹۷۷ در سال ۲۰۰۶ افزایش یافت.

هر چند که بازار اروپا برای تویوتا پایدار است،  ولی بازاری که تویوتا بیشترین فروش را دارد، بازار آمریکاست.

در بازار استرالیایی، در اوایل ۲۰۱۰، شرکت تویوتا شروع به تولید تویوتا کمری دوگانه سوز را کرد. این مدل هم با برق و هم با گاز کار می کند و در حدود ۱۰۰۰۰ واحد سالانه در کارخانه ی آلتونا در جنوب شرقی استرالیا تولید می شود.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -565

تویوتا اولین کارخانه ای است که ماشین هایی تولید کرده است که سیستم دوگانه دارند و شروع آن در ده سال پیش بوده است.  تقاضا برای ماشین های تویوتا روز به روز به دلیل داشتن نیروی محرکه ی دوگانه آن، از آن که  نظر  قیمت سوخت و دما در دنیا افزایش می یابد، زیاد شده است.

تویوتا توانسته است با توجه به شناخت نیاز های بازار امروزه یکی از رهبر های صنعت خودروی جهان باشد. در مطلب های بعدی شما را با بازار های مختلف تویوتا بیشتر اشنا خواهیم کرد.


نویسنده : تیم تدوین محتوا



آیا از این مطلب راضی بودید؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...Loading...