Skip to main content

مدیریت استراتژیک در بازاریابی

By فروردین ۱۴, ۱۳۹۵مقالات تخصصی بازاریابی

در عرصه مدیریت، برنامه ریزی و اجرا اهمیت ویژه ای دارد. یک مدیر خوب، برای انجام امور بازاریابی فقط  طرح نمی دهد بلکه باید طرح را اجرایی نموده و در گامهای مختلف آن شرکت کند. بسیار دیده ایم که برخی شرکتها با وجود اوضاع نامناسب در صنعت و یا وضعیت نامناسب در کشور خود توانسته اند در وضعیت پر رقابت بازار دوام آورده و حتی برخی از آنها علاوه بر دوام، به منافع و سود نیز دست یابند.به راستی چه تفاوتی بین شرکتها وجود دارد؛ که برخی از آنها موفق شده و برخی شکست می خورند؟ چرا شرکت مک دونالد در بسیاری از کشورهای دنیا، یک برند مطمئن در مواد غذایی است اما غذاهای ایرانی حتی در سطح خود کشور ایران به طور کامل شناخته و یا مصرف نشده اند؟

شرکت نفتی موبیل چطور توانست به یک غول نفتی در بازار تبدیل شود؟ دلیل این امر را باید در برنامه ریزی و مدیریت استراتژیک شرکتها در امور بازاریابی آنها جستجو کرد. یک مدیر استراتژیک با دیدگاه و تفکر استراتژیک، می تواند با ایجاد نوآوری در روش های بازاریابی و سایر طرحهای خود، بحران ها و تهدیدهای محیطی را به فرصت تبدیل نموده و  برای شرکت، مزیت رقابتی بیافریند. برای یک مدیر استراتژیست، ۳ سوال مطرح است:

  • شرکت در حال حاضر در کجا قرار دارد؟
  • به کجا می خواهد برود؟
  • چگونه می خواهد به آنجا برسد؟

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!