مطالب مشابه

20 Comments

  1. محمد اسدی مطلق

    هدف مدیریت تجربه مشتری، بردن مشتریان از رضایت به سوی وفاداری و از وفاداری به طرفداری است. CEMباعث توانمندی بازاریابان در فراهم کردن تجارب شخصی‌شده برای مشتریان میشه و این کاراز طریق جمع‌آوری و شناخت رفتار مشتری روی نقاط تماس مختلف انجام میشه. مدیریت تجربه مشتری وفاداری، طرفداری و حمایت مشتری را افزایش و نرخ خروج آنها را کاهش خواهد داد
    ولی مدیریت کردن روابط با مشتری در حوزه CRM قرار می‌گیرد، با این حال استراتژی‌ها و راه‌حل‌های CRM، با تمرکز بر محصول، قیمت و فرآیند شرکت‌ها و از طرف دیگر با حداقل تمرکز یا حتی بی‌تمرکز بر امیال و خواسته‌های مشتریان طراحی شده است.

    پاسخ
  2. Gucci Handbags

    spotify is the greatest i have ever previously utilized in addition to i have utilized the majority of. issue is not necessarily intended for the actual U. S. in case you have virtually any friends residing on outside the U. S., have them call and make an consideration and give you the data. may be a trouble, yet well worth it.

    پاسخ
    1. بهاران عظیمی

      Thanks for your Comment
      but I did not get something……you mentioned a word ” data”……….what do you mean by that?….very appreciate to have your response

      پاسخ
  3. تدبیر

    با سلام
    در crm رضایت مشتریان به صورت کمی اندازه گیری می شود، ولی در cem تجربه مشتریان از سازمان در تحقیقات کیفی بررسی می شود. به همین دلیل cem پیچیده ولی بسیار کاربردی تر است.

    پاسخ
    1. بهاران عظیمی

      بله دوست عزیز…..و در تایید صحبت شما بسیار به افزایش سود و کاهش هزینه کمک می کند

      پاسخ
  4. مینا

    با سلام،با تشکر از مطالب مفیدتان،می خواستم بدونم که برای اجرای cem باید دستورالعملی خاصی وجود داشته باشد،و حتما باید در یک سازمان از قبل CRM،اجرا شده باشد تا بتوان cem را اجرا کرد؟با تشکر

    پاسخ
    1. بهاران عظیمی

      سلام دوست عزیز
      بله هر استراتژی روند و مراحل خاص خودشو داره و متناسب با سازمان و اهداف و ماموریت باید این پل ریخته بشه…
      قبل یا بعد از CRM در اینجا مورد بحث نیست….بسیاری از شرکت ها هر دو واحد رو دارا در کنار هم می باشند….

      پاسخ
  5. امیرنیا

    با تشکر از شما، لطفا درخصوص مفهوم این جمله توضیح دهید : ((CEM enables the customer))

    پاسخ
    1. بهاران سادات عظیمی

      CEM یعنی اینکه مشتری چگوته به ما نگاه می کند.
      کنترل و مدیریت و درست و در نهایت حفظ این نگاه باعث میشه که هردو طرف درک کنند که ما از دید مشتری ارزشمند هستیم و مشتری در هدف ما نقش مهم و با ارزشی داره.
      با این کار مشتری قادره ببینه این ارزش رو و قطعا این ارزش در انتخاب او موثر خواهد بود.
      امیدوارم جواب شما رو تونسته باشم بدم
      ممنون از شما

      پاسخ
      1. هادی

        با سلام

        ممنون بابت مطلب فوق العاده مفیدتون
        ممنون میشم در این زمینه منبع یا کتابی معرفی کنین برای مطالعه بیشتر
        بازم ممنون

        موفق باشین

        پاسخ
  6. تهرانی

    با سپاس فراوان
    تجربه بنده حدود 15 سال در زمینه CRM می باشد.مطلب شما بسیار جالب، کاربردی و جدید است که میتواند بسیار گسترده باشد.

    پاسخ
    1. بهاران سادات عظیمی

      سپاس از شما

      پاسخ
  7. یوسفی

    سپاس
    موضوع جالب نوو قابل تامل است شرط مدیریت هر امری اندزه گیری است . اندازه گیری تجربه بنظر سخت وپیچده است

    پاسخ
    1. بهاران سادات عظیمی

      بله دقیقا…..
      ولی به اشتباه اندازگیری تجربه با اندازگیری رضایت برابر فرض می شود…..

      پاسخ
  8. الهی

    واقعا جالب بود
    لطفا بیشتر توضیح دهید. آیا می توان این موضوع را برای پایان نامه انتخاب کرد؟

    پاسخ
    1. بهاران سادات عظیمی

      ممنون
      بله……….این موضوع بسیار کم در ایران کار شده وبرای موضوع پایان نامه بسیار مناسب است

      پاسخ
  9. سمیرا

    سلام
    بسیار عالی بود… تشکر از شما

    پاسخ
    1. بهاران سادات عظیمی

      ممنون از شما

      پاسخ
  10. اکبری

    بحث تخصصی بود اگر می شود در مورد CEM بیشتر توضیح دهید… برایم جالب بود

    پاسخ
    1. بهاران سادات عظیمی

      بله حتما تو پست های دیگه بیشتر توضیح خواهم داد.

      پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حقوق تمامی مطالب برای مسترویزیتور محفوظ بوده و نقل آن با ذکر منبع بلامانع است.