شبکه های اجتماعی









به دلیل محبوبیت شبکه های اجتماعی در فضای اینترنت، بازار یابی با شبکه های اجتماعی از جمله راهکار هایی است که می توان به وسیله آن به میان مردم رفته و خدمات و کالای خود را به آن ها معرفی کرد. طراحی سایت اولین قدم برای تبلیغ در شبکه های اجتماعی است که هدف آن ورود به شبکه های اطلاع رسانی، توجیه مشتری و برند سازی است نه تبلیغات مستقیم و فروش. پس از طراحی سایت نوبت به ایجاد صفحات رسمی در شبکه های اجتماعی است که راهی برای اتصال بازدید کننده و مشتری به سایت اصلی می باشد. مهمترین نکته  در بازاریابی شبکه های اجتماعی عدم تبلیغ مستقیم محصول است. تمام تبلیغات باید طبق اصول اجتماعی انجام شوند. به یاد داشته باشید که در این شبکه ها بیشتر قدرت در دست بازدید کننده می باشد نه شما. زیرا آن ها هستند که تعیین می کنند تبلیغات شما موثر و تاثیر گذارند یا خیر.

نکاتی در رابطه با بازاریابی با شبکه های اجتماعی:

  • اول سعی کنید از بازدید کنندگان برای تبلیغ کالای خود استفاده کنید.
  • دوم از مطالب به روز، جذاب و جالب بهره بگیرید.
  • سوم در بازار یابی شبکه های اجتماعی به مشتریان خود توجه خاصی داشته باشید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو(CEO) سایت:

بازاریابی شبکه های اجتماعی می تواند در کنار دیگر تکنیک های بازاریابی اینترنتی همچون: ایمیل مارکتینگ، تبلیغات اینترنتی، بازاریابی محتوا، وب برندینگ، تبلیغات کلیکی و… باعث جذب بازدید کننده به سایت گردیده و در نهایت تاثیر مستقیمی بر سئو سایت و بهینه سازی سایت بگذارد. با همکاری و رعایت تمام این عوامل رتبه سایت در نتایج جستجو کاهش یافته و موتورهای جستجو تبدیل به بازاریاب و تبلیغ کننده اصلی سایت و محصولات ما می شوند.

در رویکرد سنتی به سئو در موتورهای جستجو فقط به ایجاد یک محتوای با کیفیت اهمیت داده می شد و به عنوان فاکتور اصلی رتبه بندی وبلاگ ها و وب سایت ها در نظر گرفته می شد و جستجوگر ها به محتوای به اشتراک گذاشته شده رغبت چندانی نشان نمی دادند. این رویکرد سنتی هنوز هم در موتورهای جستجو با سخت گیری کمتر حاکم است.

تفاوت رویکرد سنتی و مدرن به سئو:

در سئو مدرن یک لایه اجتماعی به تولید محتوا افزوده شده و جستجوگر ها نیز آن را پذیرفته اند. زیرا محتوا باید افزون بر کیفیت بالا قابلیت به اشتراک گذاری هم داشته باشد به همین دلیل امروزه دو دکمه Like و ۱+ در سئو برای رتبه بندی در نظر گرفته شده اند. در این مرحله به هر اندازه بتوانید لایک های بیشتری داشته باشید موتور های جستجو با دید متفاوت تری به شما می نگرند.




آیا از این مطلب راضی بودید؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...Loading...
  1. طالبی گفت:

    با سلام و احترام
    یعنی علاوه بر محتوای سایت، تعداد لایک ها نیز در رتبه بندی سایت موثر است و به این وسیله رتبه سایت در نتایج جستجو پایین آمده و موتورهای جستجو به تبلیغ کننده سایت تبدیل می شوند.
    خانم درآرام مطلبتون جالب بود، موفق باشید

  2. حانیه اران گفت:

    مطالب خیلی بیشتر از انکه بشه تای‍ ‍کرد عالی بود

  3. عصمت سادات حسینی گفت:

    با سلام وعرض ادب و احترام
    متن بسيار جالب و پر محتوايي بود

  4. مینا جعفر صابونچی گفت:

    خانم دررآم عزیزموفق باشید