Skip to main content

پر مخاطب ترین روش در بازاریابی اینترنتی…

در نظر سنجی که در سایت marketingprofs.com از بین ۳۰۰ نفر از بازاریابان اینترنتی مطرح دنیا انجام شد، از آنها خواسته شده بود که در مورد موثرترین روش­های بازاریابی اینترنتی که منجر به افزایش فروش محصولات و کسب درآمد می ­شود، نظر خود را بیان کنند. اکثر افرادی که در زمینه بازاریابی اینترنتی فعالیت داشته اند عقیده دارند که استفاده از بازاریابی ایمیلی و تکنیک های آن می­ تواند تاثیر بسیار زیادی در افزایش فروش یک کسب و کار اینترنتی داشته باشد، نتایج نظر سنجی عبارتند از:

  • بازاریابی ایمیلی ۴۸%
  • استفاده از صفحه فرود در وب سایت ۴۵%
  • بازاریابی محتوایی ۴۳%
  • بهینه سازی برای موتورهای جستجو (سئو) ۳۷%
  • بازاریابی رسانه ­های اجتماعی ۲۶%
  • برگزاری وبینار و رویدادهای آنلاین ۲۶%
  • تبلیغات در موتورهای جستجو  ۲۳%
  • آزمایش فرآیندها و بهینه سازی ۱۰%

نتایج نظرسنجی فوق نشان می ­دهد که در حدود نیمی از این افراد عقیده دارند که استفاده صحیح از تکنیک های بازاریابی ایمیلی می ­تواند کمک بسیار زیادی به رشد یک کسب و کار و افزایش فروش آن بکند. در این مقاله قصد دارم برخی از نکاتی که در مورد بازاریابی ایمیلی مطرح می ­شود را به اختصار توضیح دهم.

  1. بازاریابی ایمیلی به معنی ارسال هرزنامه به تعداد انبوهی از ایمیل های مختلف نیست. در واقع انجام چنین کاری ارزش زیادی برای شما ایجاد نخواهد کرد و در اکثر مواقع منجر به فروش نخواهد شد.
  2. ارسال ایمیل به افراد غیرعلاقمند و نامرتبط می ­تواند این ریسک را به همراه داشته باشید که ایمیل­ های شما اسپم شناخته شوند.
  3. ایمیل نقش بسیار زیادی در برقراری ارتباط موثر و مداوم با مخاطب دارد. یک مدیر سایت برای ایجاد ترافیک و هدایت بازدیدکننده به سمت سایت خود متقبل هزینه­ های مختلفی می­ شود، در صورتی که نتواند این بازدید را بر روی سایت خود حفظ کند لطمه شدیدی خواهد خورد.
  4. با استفاده از ایمیل و ایجاد صفحه فرود می­ توان لیست ایمیل افرادی که به موضوع سایت شما علاقمند هستند را جمع آوری کرد و با آنها ارتباط ایجاد کرد. صفحه فرود، صفحه ای است که شما کاربران سایت را به سمت آن صفحه هدایت می­ کنید و در آن صفحه از طریق فرم خاصی که دارید اطلاعات آنها را دریافت می­ کنید.
  5. به طور متوسط، تعداد اعضا خبرنامه ­های اینترنتی در سال ۲۵% کاهش خواهند داشت و بهتر است همواره لیست مخاطبین خود را افزایش دهید.
  6. استفاده از ایمیل زمانی تاثیر زیادی خواهد داشت که آن را با سایر برنامه­ های بازاریابی خود هماهنگ کنید، به عنوان مثال لینک شبکه­ های اجتماعی خود را در قالب ایمیل­ ها قرار دهید و یا آدرس صفحه فرود خود را در شبکه­ های اجتماعی معرفی کنید.
  7. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از ایمیل ­های ارسالی از طریق موبایل خوانده می­شوند، سعی کنید که قبل از ارسال ایمیل از نمایش صحیح آن در دستگاه ­های مختلف اطمینان حاصل کنید.
  8. اطمینان حاصل کنید که کلیک کردن بر روی جملات فراخوان برای عمل، در ایمیل­های ارسالی شما امکان پذیر باشد.
  9. از جملات توصیفی در کنار تصاویر استفاده کنید تا در صورتی که تصاویر ایمیل نمایش داده نشدند، توضیحات مربوط به تصویر قابل خواندن باشد.
  10. امکان لغو عضویت را در ایمیل­ های خود قرار دهید تا افرادی که علاقمند به دریافت ایمیل نیستند به راحتی بتوانند از لیست شما خارج شوند. این کار به بهبود کیفیت لیست شما کمک می­کند.
  11. فاصله زمانی ارسال بین ایمیل­ ها نباید خیلی کوتاه یا خیلی طولانی باشد.
  12. طراحی ساده و مناسب صفحه فرود می­ توان تاثیر قابل توجهی در رشد لیست مخاطبین شما داشته باشد، در صفحه فرود از کلیدهایی با رنگ متفاوت استفاده کنید و سعی کنید در اطراف فرم فضای خالی وجود داشته باشد.
  13. در ایمیل­ های ارسالی از عنوان مناسب و جذاب استفاده کنید، طول عنوان ایمیل بهتر است بین ۴ تا ۹ کلمه باشد و در ذهن خواننده سوال ایجاد کند تا باعث باز کردن ایمیل شود، البته به هیچ عنوان نباید از عناوین زرد و فریبنده در عنوان ایمیل استفاده کرد.
  14. برای ارسال ایمیل می­ توانید از وب سایت هایی مانند mailchimp.com استفاده نمایید. اینگونه وب سایت ­ها علاوه بر اینکه امکان ارسال ایمیل به مخاطبین را در اختیار شما قرار می­ دهند، امکان ایجاد صفحه فرود و همچنین مشاهده آمار ایمیل­ های دریافت شده و نرخ کلیک کاربران را برای شما فراهم می­ کنند.
شماره تماس جهت مشاوره!