Skip to main content

پست الکترونیک ابزار قدرتمند Emarketing

قدم گذاشتن در راه تجارت، جایی که ما نخستین اسکناس سودمان را پیروزمندانه قاب می کنیم و به دیوار می زنیم؛ همیشه برایمان یادآور اهمیت نخستین مشتری است که ما را در این راه انداخت. نخستین مشتری هایمان تاییدی بر اعتبار ایده ی تجاریمان و دلیلی بر این مدعا هستند که کالاها و خدمات ما آن قدر ارزشمند است که باعث شده فردی برای استفاده از آن پول بدهد.

پست الکترونیک ابزار قدرتمند Emarketing

برای نخستین درآمد در واقع باید جشن گرفت. این مهم است که  کالاهای ما چقدر لازم، سودمند و مناسب مشتریان باشد؛ اگر نتوانیم آن ها را به شکلی عرضه کنیم که مشتری قانع شود، ارزش کالای فروشی ما از قیمت تعیین شده بیشتر است، هیچ فردی آن ها را نمی خرد. نشان دادن ارزش کالا نیازمند ارتباطات قوی و استفاده از اصل های بازاریابی صحیح است. پست الکترونیک ، پایگاه های اینترنتی، کارت های تجاری الکترونیکی، آرم ها و کارت پستال ها الکترونیکی همگی از ابزارهای مفید Emarketing بوده و به خوبی می توانند ارزش کالاهای شما را به مشتریان نشان دهند. اما برخی از ابزارها برای هدف های ویژه ای از بقیه کاراترند. برای ایجاد بیشترین تاثیر باید از تمامی ابزارهای بازاریابی در کنار یکدیگر استفاده کنیم. گنجاندن پست الکترونیک در کنار ابزارهای دیگر بازاریابی الکترونیکی( Emarketing ) به طور صرف تبدیل کردن شکل پیام های سنتی به پیام های الکترونیکی یا کنار گذاشتن ابزارهای گرانتر به خاطر استفاده از پست الکترونیک نیست. برای این که توانایمان را در بازاریابی الکترونیکی به بالاترین سطح برسانیم، همیشه دو کار را باید انجام دهیم:

  • تجریه و تحلیل نقطه های قوت و محدودیت های هر ابزاری در ترکیب بازاریابی
  • گسترش پیام هایی که برای دست یابی به هدف هایمان، هماهنگ با دیگر ابزارهای موجود عمل کنند

این که چه ابزارهایی به طور احتمالی در کنار یکدیگر به کار می آیند تا تاثیر مثبت و مهمی بر تجارت ما بگذارند، مسئله ای است که با آزمون و خطا مشخص می شود اما به هر حال برخی ابزارها مزایای آشکاری برای شرکت های کوچک تجاری دارند. پست الکترونیک یکی از این ابزارها است زیرا از نظر اقتصادی به صرفه است و نتیجه هایی که با استفاده از آن بدست می آید فوق العاده است. بر طبق پژوهش انجمن بازاریابی مستقیم درباره ی تاثیر اقتصادی پست الکترونیک، که در اکتبر سال ۲۰۰۶ انجام شد، به ازای هر دلاری که در سال ۲۰۰۵ در بازاریابی الکترونیکی هزینه شده بود، ۵۷.۲۵ دلار درآمد را با خود برگشته بود و این در حالی بود که به ازای هر دلار سرمایه گذاری در کاتالوگ های چاپی فقط  ۲۲.۵۲ دلار  به صاحب سرمایه گذاری برگشته بود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب  |    پیچ اینستاگرام بزاززاده

شماره تماس جهت مشاوره!