Skip to main content

آموزش بازاریابی و رقابت های تجاری

آموزش بازاریابی و رقابت های تجاری

رقابت و بازاریابی دو عاملی هستند که برای تداوم فروش شکل می گیرند. هنگامی که شرکتی تصمیم می گیرد آموزش بازاریابی به کارکنان خود را آغاز کند در واقع تصمیم گرفته است که به یک رقابت تمام عیار با رقیبان خود بپردازد. در این بین شرکت هایی که برنامه های آموزش بازاریابی موفق تری را طراحی می کنند در رقابت های تجاری موفق تر اقدام کرده اند.

گاهی مواقع اندازه ی شرکت نیز نقش مهمی را در رقابت های تجاری ایفا می کند. به عنوان نمونه شرکتی که اندازه ی بزرگتری نسبت به رقیب خود دارد در به دست آوردن سهم بزرگتری از بازار موفق تر است زیرا با توجه به کافی بودن بودجه، تبلیغ های بهتری را می تواند انجام دهد.

در این بین شرکت های کوچک چگونه می توانند بدون داشتن بودجه هایی کلان موفق شوند؟

 

آموزش بازاریابی با تفکر فرمانده جنگ

یکی از راه های موفقیت شرکت های کوچک استفاده از آموزش بازاریابی است. شرکت های بزرگی مانند زارا هیچ زمان دچار بحران های جدی بودجه ایی نمی شود. زارا با پول کافی محصول می سازد و تبلیغ می کند و از بخش های مختلف بازار لذت می برد اما، شرکت های کوچک تر باید بتوانند بر چیزی به غیر از بودجه متمرکز شوند که همان آموزش بازاریابی است. شرکت های تجاری که آموزش بازاریابی بهتری را برای کارکنان خود تدارک می بینند می توانند سهم بهتری از بازار فروش را کسب کنند زیرا، این گونه از شرکت ها می توانند برنامه های بهتری را برای بازار ارایه دهند.

این مهم است که یک شرکت کوچک تفکری مانند یک فرمانده ی جنگ داشته باشد تا بتواند رقابت تجاری موفقی انجام دهد. ( ناپلئون معتقد بود که؛ هنر جنگ با نفر های کمتر، یعنی این که همیشه در مقایسه با دشمن نیروی بیشتری در منطقه ی حمله و یا دفاع داشته باشید! ) اگر سخن ناپلئون را با بازار های رو به رشد و شرکت های کوچک و بزرگ تطبیق دهیم می توانیم نتیجه بگیریم که؛ هنر بازاریابی با بوجه ی کمتر، عبارتست از این که در مقایسه با رقیب های بزرگ و بودجه های کلان آن ها همیشه نیرو های بیشتری را تحت آموزش بازاریابی قرار دهیم تا بتوانیم به بخش های خالی بازار حمله کنیم و یا از موضع خود در بازار دفاع کنیم.

داشتن چنین تفکری می تواند برای شرکت های کوچک نوید بخش پیروزی در آموزش بازاریابی و رقابت های تجاری باشد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!