Skip to main content

آموزش بازاریابی موثر با فراگیری زبان بدن

By فروردین ۱۴, ۱۳۹۶مقالات تخصصی بازاریابی

آموزش بازاریابی موثر با فراگیری زبان بدن

در مطلب های گذشته در سایت مستر ویزیتور به معرفی کتابی کاربردی در ارتباط با زبان بدن پرداخته شد زیرا اهمیت زبان بدن در بازاریابی و فروش فوق العاده مهم است. در این مطلب در تلاش هستیم تا به بررسی آموزش بازاریابی موثر با فراگیری زبان بدن و اهمیت آن بپردازیم.

مطالعه های روانشناختی حاکی از آن است که تاثیر شما بر دیگران از مجرای زبان، تنها برابر ۷% می باشد؛ در حالی که این اثر گذاری برای حالت بیان مطلب ۳۸%، و برای زبان تن برابر ۵۵% است. به علاوه این که چگونه به نظر بیائید نیز می تواند بر جانبداری پیام تاثیر بگذارد و بنابر این ۹۳% حس بدون بیان واژگان انتقال پیدا می کند. این مطلب در آموزش بازاریابی بسیار موثر است زیرا یک بازاریاب باید به این مهم واقف باشد که تمامی حالت های بدن او می تواند بر طرف مقابل اثر گذار باشد و آشنایی با این موضوع مستلزم این است که آموزش های بازاریابی بر این موضوع متمرکز گردد.

فروش یک حقیقت است. ما در دنیای واقعی به فروش اقلام ملموس و نیز ایده ها و عقاید غیر ملموس مشغول هستیم. یک راه میان بر و سریع برای این که به طور مؤثر به امر فروش در زندگی بپردازیم، استفاده از سلاح قدیمی و بسیار قدرتمند موسوم به زبان تن می باشد که بسیاری از شرکت ها این موضوع را در راس آموزش بازاریابی خود لحاظ می نمایند.

در آموزش بازاریابی به نیرو های فروش به این مسئله تاکید می گردد که زمانی که در حال فروش هستید، می توانید از پز ها، ژست ها، حالت های صورت، رفتار ها و ظواهر فیزیکی به منظور به قطعیت رساندن فروش، استفاده نمائید. بیشتر مشتریان زمانی اقدام به خرید می کنند که از نظر حسی به حرکت در آیند. نکته اصلی در آموزش بازاریابی  در چنین شرایطی آن است که بتوانید به هر اقدام مثبتی جهت این تأثیر گذاری حسی، دست بزنید. بیشتر مردم معتقد هستند که نقاشی “مادر ترزا” یک تصویر مثبت ارائه می دهد. وی از شخصیت خود برای ارائه یک تصویر ماندگار از تقدس و صمیمیت، بهره برده است. ما این ایده که از تصویر وی حاصل می شود را خریداری می کنیم. بنابراین؛ این موضوع به همین علت مهم در آموزش بازاریابی جای گرفته است. ارتباط های غیر کلامی نیز حاکی از آن است که افراد کم گو افرادی قابل اعتماد هستند. غالباً آن چه که می گوئید موجب نفوذ بر دیگران نیست، بلکه آن چه نمی گوئید دلیل این نفوذ است. علائمی که موجب می گردد تا از حرکت های  مختلف در زبان تن استفاده کنید، مبین درک مطلب، گرایش، روحیه، و تمایل شما می باشد که در این مطلب نقش آموزش بازاریابی را با تمرکز بر زبان بدن به تصویر می کشد.

 در مطلب های بعدی به این مبحث جذاب بیشتر خواهیم پرداخت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!