Skip to main content

استراتژی فروش شرکت تویوتا در دنیا

استراتژی فروش تویوتا در دنیا

نام تجاری موفق تویوتا توانسته است این شرکت فراملیتی را به یک از غول های صنعت خودوری جهان تبدیل کند به گونه ایی که تویوتا با موفقیت در استراتژی  فروش به یکی از پرسودترین شرکت های جهان تبدیل شده است.

تویوتا گام های مختلفی برای تسخیر بازار جهانی اتومبیل بر می دارد. یکی از استراتژی فروش تویوتا این است که بازار خود را در روسیه و چین بسط داده است که اسلحه اصلی آن همان قیمت پایین فروش ماشین هاست. تویوتا در نظر دارد که سه کارخانه دیگر بسازد که در حدود ۴۵۰ هزار واحد در سال تولید کند تا تقاضای بازار در هند و چین مرتفع شود.

استراتژی فروش تویوتا تا سال ۲۰۱۰ ایجاد کارخانه غول آسای ژاپن بود که ۱۵ درصد از بازار اتومبیل جهان را به خود اختصاص داده بود. در سال ۲۰۱۰،  این شرکت در نظر گرفت که در حدود ۷۳ میلیون ماشین بفروشد که ۱۲ درصد فروش در ۵ سال گذشته بود.

استراتژی فروش این شرکت جهانی است، ژاپن در نظر دارد که بازار خود را به برزیل، روسیه، هند و چین گسترش دهد. او بر روی انعطاف پذیری این بازار ها تکیه دارد که از نظر آن ها کلید موفقیت در فروش در این مکان ها زیاد است. هدف اصلی بازار چین است. استراتژی فروش تویوتا در چین در حال حاضر منجر به بیشترین رشد اقتصادی شده است و در بخش اتومبیل گسترش زیادی کرده است که تویوتا را بر آن می دارد که برای کنترل فروش این بازار عجله کند.

بیشترین فروش در چین بوده است که موفق ترین منطقه برای تویوتا در سال ۲۰۰۶ بوده است. در سال ۲۰۰۸ تویوتا در چین ۶۲ درصد بیشتر از سال ۲۰۰۶ فروخت (در سال ۲۰۰۶ نرخ رشد برای این منطقه ۶۸ درصد بود). خاورمیانه دومین جایگاه را در دنیا برای فروش ماشین های تویوتا دارد.

استراتژی فروش این شرکت در هند به این گونه بوده است که شرکت تویوتا ۶۸ میلیارد ین(۶۸۰ میلیون دلار) در دومین کارخانه تولید در هند سرمایه گذاری می کند و کارخانه جدید مدل کورولا را تولید می کند. در همین مکان مدل های جدید دیگری تولید می شود که آغاز آن در سال ۲۰۱۰ بوده است و در حدود ۸۰۰۰ دلار هزینه داشته است شرکت می گوید که هدفش در استراتژی های فروش، ایجاد بخشی با هزینه کمتر بوده، تویوتا با نگاهی جهانی توانسته است؛ قله های موفقیت در فروش را یکی پس از دیگری بپیماید.

در مطلب های بعدی به مبحث استراتژی فروش شرکت تویوتا بیشتر خواهیم پرداخت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!