Skip to main content

بازاریابی اینترنتی و رونق اقتصادی

سالهای اخیر برای همه کسب و کارها همراه با رکود بوده و حالا با لغو تحریم ها ی بین المللی مردم و شرکت ها به رونق اقتصادی کشور امید بسته اند. در این سالهای رکود اما فناوری های ارتباطی به پیشرفت خود ادامه داده و امکانات جدید تری را در اختیار مردم و شرکت ها قرار داده اند.

بازاریابی اینترنتی و رونق اقتصادی

در این دوره شرکت ها به چند دسته تقسیم می شوند:

۱. شرکت هایی که پیش از این سایت داشته و در بازاریابی اینترنتی فعال بوده اند این شرکت ها سعی داشتند بروز باشند و همگام با تغییرات تکنولوژی پیش بروند. لذا پیش از این متوجه رشد حضور مردم در اینترنت شده و اقدام به طراحی سایت و حضور در شبکه های اجتماعی کرده اند. اگر شما از این دسته هستید، اکنون برای دوران رونق پس از رفع تحریم باید به نکات زیر توجه کنید: آیا سایت شما ریسپانسیو است؟ اگر نیست حتما برای طراحی سایتی مناسب برای نمایش در صفحات موبایل و تبلت اقدام کنید.

هم اکنون بالای ۵۰ درصد بازدیدکننده ها از وسایلی غیر از لپتاپ و رایانه استفاده می کنند که بیشتر هم خواهند داشت. گوگل نیز این موضوع را جزء معیارهای مهم خود برای رتبه بندی در نتایج جستجو اعلام کرده است. وضعیت سایت شما در نتایج جستجوی کلمات کلیدی مهمی که برای شما مشتری می آورد چگونه است؟ به صفحه اول نتایج گوگل و در صفحه اول نیز به ۳ رتبه برتر فکر کنید. برای رسیدن به این جایگاه حتما برنامه ریزی کنید. حتی اگر در جایگاه خوبی هستید مطمئن باشید که بزودی رقبای بیشتری ظهور می کنند، پس جایگاه خود را محکم کنید. صفحه اینستاگرام شما چند فالوور دارد و پست های شما چقدر لایک می خورد؟ آیا مرتب پست می زنید؟ آیا فالوورها را مرتبا افزایش می دهید؟ آیا مخاطبان و مشتریان شما در پست های شما کامنت می گذارند، سؤال می پرسند و بازخور می دهند؟ تلگرام چطور؟ کانال شما چند عضو دارد؟ آمار نمایش پست ها چقدر است؟ راهی برای افزایش اعضای کانال پیدا کرده اید؟ برنامه های شما در زمینه بازاریابی اینترنتی شامل سئو و شبکه های اجتماعی، چقدر با برنامه های فروش و بازاریابی کلی شما سازگاری دارد؟ حتما این موضوع را بررسی کنید و از این پس برنامه ریزی جامع تری انجام دهید. این دو بخش حتما بر یکدیگر اثر دارند و با برنامه ریزی جامع می توان فروش و سود را افزایش داد.

۲. شرکت هایی که هنوز حضور جدی در اینترنت ندارند این شرکت ها یا اصلا سایت و اکانت اجتماعی ندارند یا اگر هم دارند برایشان در حد کارت ویزیت و بروشور است. یعنی دیدگاه بازاریابی اینترنتی ندارند و اینترنت را بعنوان بستری برای جذب مشتریان جدید نشناخته اند و استفاده نمی کنند. اگر از این دسته هستید بدانید که خیلی دیر است، اما…

ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است! امروز هیچ عذری ندارید که بازاریابی اینترنتی را شروع نکنید. رفع تحریم ها و نوید رونق بازار دریچه های امید را گشوده، و از طرفی بازار برای رسیدن به رونق واقعی نیازمند زمان است. این زمان برای شما هم فرصتی است که زیربنای بازاریابی اینترنتی خود را فراهم کنید. پس به این منظور: سایتی ریسپانسیو و مطابق با معیارهای سئو راه اندازی کنید. برای سئو و مدیریت محتوای سایت برنامه ریزی کنید یا مدیریت محتوا و سئوی آن را به دست متخصصان بسپارید. هدف شما از این سایت جذب مشتری جدید است. کسانی که کالا و خدمات شما را در گوگل سرچ می کنند. پیج اینستاگرام و کانال تلگرام را حتما راه اندازی کنید. هر روز در آن ها مطالب مرتبط با کسب و کار خود را قرار دهید و برای جذب اعضا اقدام کنید.

۳. ایده ها و کسب و کار جدید ممکن است شما ایده هایی برای شروع یک کار جدید در سر داشته باشید. خب وقت آن رسیده. باید شروع کنید. اما قبل از آن: ایده های خود را از منظر فناوری های ارتباطات و اطلاعات نیز بررسی کنید. ببینید در دنیای جدید کدام ایده مناسب تر است و بهتر می توانید از امکانات اینترنت و موبایل برای رشد و توسعه آن استفاده کنید. حتی بهتر است ایده های شما ریشه در خود این فناوری ها داشته باشد یعنی کسب و کارهای اینترنتی و موبایلی در هر حال چه خدمات و محصولات اینترنتی و موبایلی ارائه دهید و چه محصولاتی خارج از حوزه مجازی، باید برای حضور در اینترنت و شبکه های اجتماعی برنامه ریزی کنید. این ارزان ترین و کوتاه ترین و مؤثرترین راه برای معرفی و تبلیغ شماست. امروزه مردم در گوگل سرچ می کنند و چیزهای خوب را در شبکه های اجتماعی به هم معرفی می کنند. تازه رقیبان شما هم حتما به دنبال کسب رتبه برتر در نتایج گوگل هستند .

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!