Skip to main content

بازاریابی محتوا Content Marketing

بازاریابی محتوا Content Marketing

بازاریابی محتوا Content Marketing  یک هنر است

بازاریابی محتوا به معنای ساختن و منتشر نمودن و آگاهی رسانی محتوا است که هدف آن به دست آوردن مشتری و افزودن رغبت فرد به خرید و استفاده کردن از محصول می باشد، که در نهایت این عمل برای تولید کننده محتوا باعث افزایش درآمد می شود.

کسانی که از فن بازاریابی محتوا استفاده می کنند در مرحله اول هدف خود را از تولید مشخص می کنند، و بعد از آن مشتری مناسب خود برای آن محصول را به خوبی شناسایی می نمایند. با این فرض ها در درجه اول باید محتوایی تولید شود که مشتری دوست دارد بشنود، بخواند یا ببیند در کنار آن باید سعی شود انگیزه های متفاوتی به مشتری برای خرید القا شود.

احتمالا با توجه به همین توضیح مختصر متوجه شده اید که این کار نیز مانند بازاریابی مشتری در یک شرکت است و مهم ترین و جدی ترین بخش از آن است. امروزه به دلیل اثر بخشی قوی بازاریابی محتوا بر روی تولید مشتری و فروش بالا به آن توجه بیشتری می شود.

بازاریابی محتوا یا Content Marketing هنری جدید جهت ارتباط با مشتری است. از این طریق فروشنده مستقیم به فروش فکر نمی کند و نیازی به تبلیغ مستقیم محصول نمی باشد در چنین حالتی باید محتوایی ایجاد کنید که کاربر و مشتری به دنبال آن است مانند برسی محصول، توضیحی مختصر در رابطه با مزایا و معایب محصول یا سرویس مورد نظر و تصویری مناسب از آن در جهت ایجاد اعتماد مشتری و جذابیت و در نهایت تبدیل وی به خریدار محصول یا سرویس.

بازاریاب ها بر این عقیده اند که امروزه به دلیل هوشمندی بالای مشتری ها نمی توان به راحتی  با تبلیغات تصویری و خارج از اراده و یا گذاشتن بنر ها، فرد را به خریدار تبدیل کرد. در عصر جدید مشتری ها می دانند به دنبال چه چیزی هستند و همچنین روش های کسب اعتماد را می دانند بهترین کاری که یک بازاریاب می تواند انجام دهد این است که برای مشتری، محتوایی که دوست دارد را تولید کند. در حقیقت باید با مشتری  همراه شد و اطلاعات مورد نیاز را به وی داد با این کار هم تبلیغات مناسبی ارائه شده است و هم باعث جلب اطمینان مشتری می شوید. بدینگونه مشتری های ما به مشتری های دایم و وفادار تبدیل می شوند و درصد جذب آن ها با این روش بالاتر از روش های سنتی است.

در مطالب بعدی به این موضوع که ” چه نوع محتوایی برای چه نوع مشتری است و در چه زمان و به چه دلیل  باید تولید شود ” بیشتر خواهیم پرداخت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!