Skip to main content

با مشاوره بازاریابی، برنامه کسب و کار خود را ارتقا دهیم

با مشاوره بازاریابی، برنامه کسب و کار خود را ارتقا دهیم

برنامه هایی که برای انواع کسب و کار ها توسط تیم های مشاوره بازاریابی طراحی و اجرا می شود می تواند تا میزان قابل توجه ایی به بهبود اوضاعِ انواع کسب و کار ها کمک نماید. گر چه این تیم ها از انواع مختلفی از طرح ها برای مشاوره بازاریابی به کسب و کار ها کمک می کنند اما می توانیم به صورت خلاصه به بعضی از چارچوب ها و گام های مورد نیاز در این حوزه اشاره کنیم.

اولین گام در یک مشاوره بازاریابی در نظر گرفتن مالک و یا مالکان مختلف در یک کسب و کار و توجه به مسایل مربوط به ایجاد ایده های اولیه است زیرا می توان با توجه به این دو عامل افق بهتری را از یک کسب و کار ترسیم نمود. دومین مبحث در مشاوره بازاریابی توجه به تحلیل های خارجی و تعریف ماموریت و استراتژی و بررسی اطلاعات مالی یک کسب و کار است. زیرا بدون تعریفی از ماموریت ها و داده های مالی نمی توان به نتیجه های دلخواه در مشاوره دست یافت.

سومین گام شکل دادن به زیر بنا های قانونی در مشاوره بازاریابی است. توجه به قوانین کسب و کار ها و باید ها و نباید های آن می تواند از بروز اشتباه جلوگیری کند. گام چهارم شکل دادن واحد های منابع انسانی، بازاریابی، فروش… است. برای بهبود رویکرد های مشاوره بازاریابی باید از شکل گیری هریک از این واحد ها اطمینان حاصل کرد.

در آخرین گام در مشاوره بازاریابی باید بتوان طراحی منطقی از دادن حق امتیاز ها برای صاحبان کسب و کار ایجاد کرد.

توجه به هر پنج گام می تواند به فعالیت اعضای کسب و کار ها جهت دهد و منجر به بهبود برنامه های هر کسب و کاری شود زیرا می توان با کمی تفکر درک کرد که امروزه درک ناقص بسیاری از کسب و کار ها از شرایط تحلیلی مورد نیاز، می تواند اهمیت مشاوره بازاریابی را بیش از پیش نشان دهد.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!