Skip to main content

توسعه استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری

توسعه استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری

همانطور که در فصل اول کتاب مدیریت ارتباط با مشتری تالیف گراهام روبرتس فلپس بیان نمودیم یکی از چهار گام اساسی مدیریت ارتباط با مشتری توسعه استراتژی برای رسیدن به رفتارهای هدف مورد نظر سازمان است. یک استراتژی مدیریت ارتباط خوب، در بیشتر کسب و کارها دیده می شود. در واقع صاحبان این کسب و کارها، این عمل را بدون اینکه به آن فکر کنند انجام می دهند. در اینجا می خواهیم با یک مثال ساده مفهوم این جمله را به طور واضحتر بیان نماییم:

  • سالن آرایش موفق

برخی آرایشگاه ها قادرند سطح فوق العاده ای از وفاداری مشتریانشان را بوجود آورند. این وفاداری به گونه ای است که عواملی مثل اختلاف قیمت زیاد این آرایشگاه با دیگر آرایشگاه ها  و یا  نزدیکی فرد به سایر آرایشگاه ها را تحت الشعاع قرار می دهد. بسیاری از مردم آرایشگاه محبوب خودشان را دارند و همیشه سعی می کنند به آنجا بروند. حتی وقتی منزل یا شغلشان را تغییر می دهند و باعث می شود که آن آرایشگاه از این جهات زیاد مناسبشان نباشد بازهم راه بیشتری نسبت به آرایشگاه های دیگر را طی می کنند تا به آنجا بروند. بنابراین وقتی یک  آرایشگاه چنین مشتریان وفاداری داشته باشد می تواند پول بیشتری برای سرویس دهی دریافت کند. یک لحظه فکر کنید این آرایشگاه چه کاری انجام می دهد که توانسته چنین سطحی از وفاداری و سودبخشی از مشتریان کلیدیش را به وجود آورد؟ توانایی فوق العاده آن ها در کوتاه کردن و اصلاح کردن مو معلوم و معین است و معمولا توانایی منحصر به فردی نیست.  پس دلیل این همه وفاداری چیست؟؟

راز نهفته در توانایی  آنها در مدیریت هر جنبه از ارتباط با مشتری به روشی است که مشتری همیشه راضی باشد. تفاوت اصلی بین این سالن موفق و سالن هایی که کمتر موفق بوده می تواند به وسیله نگاه به کسب و کار از دید مشتری درک می شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!