Skip to main content

راز موفقیت شما در بازاریابی ، یک خنده ساده

خانوم ثروتمندی رو دیده بودم که زیور آلات زیادی می خرید تا نظر دیگران رو به خودش جلب کنه و پول زیادی در این راه خرج کرده بود و در کنار اون حرف هایی می زد که  معلوم بود ریا و دروغه، فقط بخاطر این که خودش رو در دل دیگران جا کنه. اما چهره اون پر از ترشروئی و غرور بود و کسی سمتش نمی رفت. اون خانوم نمی دونست که در نظر اطرافیان حالت و چهره فرد مقابل براشون مهمه نه پوششی که دارن.

در حقیقت کارهای ما گویا تر از لغاتی هستش که به کار می بریم. یه لبخند ساده به طرف مقابل این معنی رو می ده که از دیدار شما خوشحالم. البته مقصود لبخند صمیمانه و بی ریاست نه لبخندهای مصنوعی. چون اینجور لبخندهای دروغی برعکس عمل می کنه و باعث رنجش طرف می شه و به جای جذب شما رو از طرف مقابل دفع می کنه.

مدیر یکی از کارخانجات بزرگ کائوچو سازی در آمریکا می گه: آدما توی هیچ کاری به موفقیت نمی رسن مگر اینکه شوق اون کار رو داشته باشن. عموم مردم می گن که هر کاری رو با پشتکار می شه انجام داد، ولی من می گم اگر میل به اون کار وجود نداشته باشه باعث دلسردی و در نهایت شکست می شه. همین طور اگر بخواهیم با دیگران صحبت کنیم  باید به صحبت کردن به اونها علاقه مند باشیم.

خود شما تمایلی به لبخند زدن ندارید؟؟؟؟ خب کاری نداره خودتون رو به این کار مجبور کنید. موقعی که تنها هستید با خودتون تمرین کنید. اگر شادی شما از بین رفته بهترین وسیله برای برگشت اون این که همونطور مثل قبل  رفتار کنید که انگار شاد و   خوشبخت هستید مثل سابق. شادی و شادکامی ربطی به ثروت و مقام و وضع کارمون نداره بلکه خرسندی و سعادت، زاده فکر ماست.

شکسپیر می گه: هیچ چیز خوب یا بد نیست، بلکه شیوه ی اندیشیدن ما هستش که اون رو  خوب یا بد نشون می ده.

یه روزدانشمند بزرگ دیل کارنگی یه عده کودک ناقص را دییدن که به سختی راه می رفتند، تازه بعضی از اون ها  به دوستانشون هم کمک می کردند. با وجود تمام این مشکلات صدای خنده و شادی اون ها به وضوح به گوش می رسید. از یکی از مسئولین علت شادی اونا رو جویا شدن، مسئول  گفت: وقتی اونا پی بردن که تا آخر عمر نمی تونن درست راه برن اول ناراحت شدن  ولی بعد مثل یک کودک سالم در نهایت آسودگی زندگی کردند و سعی کردن که شاد باشن.

تبسم خرجی نداره ولی سود زیادی داره. یه لحظه اتفاق می افته ولی همیشه به یاد می مونه. نه خریدنی هست و نه می شه گدائی کرد و یا دزدید… اگر کسی رو دیدید که بخاطر خستگی نمی تونه یه لبخند کوچیکم بزنه…. شما لبخند خودتون رو نثارش کنید…. اگر مایلید مردم دوستتون داشته باشند قاعدش این که تبســــــــــــــــــــم برلب داشته باشید.

کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده

ما در کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده با بیش از ۷ سال فعالیت در حوزه های مختلف صنعتی، خدماتی و توزیعی در سراسر کشور به تجارب خوبی دست پیدا کرده ایم. بدون شک تلفیق علم و تجربه می تواند همچون دو بالِ پرواز برای ایده های نو و بدیع باشد. در این راستا بخش مشاوره بازاریابی صنعتی و همچنین بازاریابی صادراتی موسسه ایده توسط دکتر بزاززاده مدیریت می شود. ایشان در طول این سال ها در حکم مدیر بازرگانی بین الملل، مدیر فروش، مدیر بازاریابی و همچنین مشاور بازاریابی و فروش، مشاور تبلیغات و برندینگ و همچنین مشاور بازاریابی صادراتی در واحدهای صنعتی مختلف سراسر کشور فعالیت کرده است. ما در شرکت ایده به دنبال شومن بازی نیستیم؛ سعی می کنیم به شما یک برنامه عملیاتی برای بخش های مختلف تحقیقات بازاریابی، بازاریابی داخلی و همچنین بازاریابی صادراتی، برندینگ، بازاریابی دیجیتال، تبلیغات و در نهایت چگونگی راه اندازی سامانه امور مشتریان بدهیم. بدون شک اگر یک واحد صنعتی به این برنامه طراحی شده عمل کند به جواب های جالب و عملیاتی خواهد رسید.

 

سایت آقای بازاریاب: مجری پروژه بازاریابی صنعتی

سایت کلینیک مشاوره تبلیغاتی ایده: مشاور پروژه های بازاریابی، تبلیغات و برندینگ

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب | پیچ اینستاگرام ایده

رزومه علمی، پژوهشی و اجرایی:  سید حجت بزاززاده

 

 

این مقاله توسط خانم کارگر بیده، یکی از علاقه مندان سایت آقای بازاریاب نوشته شده است.

شماره تماس جهت مشاوره!