Skip to main content

شش شرط اساسی برای نهایی کردن فروش در بازاریابی

شش شرط اساسی برای نهایی کردن فروش در بازاریابی

فروش به معنی کمک کردن به مشتری به منظور خرید و برطرف کردن نیازهای فرد با استفاده از خرید کالا است. نهایی کردن فروش در یک فرآیند بازاریابی زمانی است که مشتری آماده خرید کالا شده و تصمیم بر خرید کالا مورد نیاز را گرفته است و اغلب دشوارترین بخش در فرآیند بازاریابی، ارائه محصول است. نهایی کردن فروش کاری درونی است که با شما شروع می شود و شخصیت شما مهم تر از اطلاعاتی است که درباره محصول خود دارید. شخصیت شما ۸۰ در صد موفقیت فروش شما را رقم می زند و وظیفه شما به عنوان یک بازاریاب این است که نیازها را تشخیص داده محصول خود را ارائه کنید و به اعتراضات و سوالات مشتریان پاسخ داده و برنامه را به شکلی تدوین نمایید که به راحتی به بخش قطعی کردن فروش برسید و فرآیند بازاریابی خود را تمام کنید.

برایان تریسی سخنران انگیزشی بازاریابی و مشاور بزرگ در زمینه بهبود تکنیک های فروش است؛ وی شش شرط زیر را برای نهایی کردن فروش در فرآیند بازاریابی مطرح کرده است:

  1. باید مثبت، مشتاق و علاقه مند باشید تا فروش را نهایی کنید. احساسات سری هستند. میل و اشتیاق شما تاثیر قدرتمندی بر مشتری می گذارد و فروش را قطعی می کند.
  2. خواسته های مشتری باید برای شما روشن باشد و بدانید که مشتری چه می خواهد و از محصول شما چه انتظاری دارد.
  3. مشتری باید پیشنهاد شما را درک کند و از ارزش کالا یا خدمت شما مطلع گردد و بداند که کالای شما برای او چه می کند و چه تاثیری بر زندگی و کار او به جا می گذارد.
  4. مشتری باید به شما ایمان داشته باشد و اعتماد کند و ارتباط مؤثری میان شما و او برقرار باشد. مشتری باید مطمئن باشد محصول مورد نظر را به موقع تحویل خواهد گرفت.
  5. مشتری باید از امتیازات و فواید پیشنهاد شده از طرف شما به سود خود استفاده کند. مشتری باید کالایی که می فروشید دوست بدارد. اگر مشتری خواهان کالا یا خدمت شما نباشد قطعی کردن فروش با او بیهوده است.
  6. محصول شما باید برای مشتری مناسب باشد و نیازهای او را به بهترین شکل برآورده سازد و مشتری توانایی پرداخت داشته باشد و مطمئن شود که این محصول یا خدمت دقیقا همان چیزی است که او می خواهد.زمانی که این شش خواسته مشتری برآورده گردد می توان با اطمینان در راستای قطعی کردن فروش گام برداشت.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!