Skip to main content

مشاوره بازاریابی و کارآفرینی

مشاوره بازاریابی و کارآفرینی

مشاوره بازاریابی در تمامی کسب و کار ها جایگاه ویژه ایی دارد و این اهمیت در فعالیت های کارآفرینی بیشتر است. اشخاص کارآفرین و یا شرکت های کارآفرینی در بیشتر مواقع برای رشد قابل ملاحظه ی خود در بازار های هدف تلاش می کنند تا بتوانند از مشاوره بازاریابی به صورت حرفه ایی استفاده کنند. گاهی گزارش های مشاوره ایی به این اشخاص و یا این گونه از شرکت ها تا ۴۵ صفحه را به خود اختصاص می دهد.

چگونه مشاوره بازاریابی به یک کارآفرینان ارایه دهیم؟

هر گونه برنامه های مشاوره بازاریابی باید بتواند به یک کارآفرین افق های روشن و عملی را نشان دهد بنابر این بهتر است این مشاوره ها کوتاه باشد تا منجر به ابهام نگردد. در چنین حالتی چارچوب های خلاصه از گزارش های مشاوره بازاریابی باعث می شود تا شخص کارآفرین درک بهتر و کامل تری را از صنعتی که در آن فعالیت می کند داشته باشد.

مشاوره بازاریابی باید به بتواند در ابتدا در جهت توسعه ی اولیه تجارت شخص کارآفرین راهکار داشته باشد زیرا توسعه اولیه اولین پیش نیاز است.

در مشاوره بازاریابی، تمامی اطلاعات باید مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد برای این منظور هر اطلاعاتی حتی جزیی ترین آن را باید بر روی کاغذ یادداشت کرد.

دادن پیشنهاد در ارتباط با جریان نقدی و سرمایه ی لازم برای توسعه ی برنامه های کارآفرینانه نیز از پیش نیاز های اولیه و مهم در مشاوره است. اما در بیشتر مواقع تامین سرمایه برای توسعه ی فعالیت های کارآفرینی توسط شخص کارآفرین و یا افراد نزدیک و خانواده ی او تامین می گردد.

مشاوران بازاریابی باید بتوانند در ابتدا برنامه های خود را واضح ارایه دهند، به طوری که  از پیچیده شدن موضوع مشاوره بکاهند، سپس می توانند مشاوره بازاریابی را مانند یک سند کاری طراحی کنند و تمامی نیاز های مد نظر کارآفرین، برای توسعه فعالیت هایش را در آن سند کاری بگنجانند.

به عنوان تاکید پایانی بهتر است بدانید که، در مشاوره بازاریابی برای شخص کارآفرین و یا شرکت های کارآفرینانه باید این نکته را در نظر بگیرد که برنامه هایی منظم ارایه دهید اما باید این برنامه ها در بازه های زمانی کوتاه مدت شکل گیرد زیرا در تمامی فعالیت های کارآفرینی افراد از گام های مرحله به مرحله و افق کوتاه مدت بیشتر استقبال می کنند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!