بازار های تجارت فيزيكی و اهمیت آن در آموزش بازاریابی









هر بازار دارای بخش های متعدد و گوناگون است. برای یک بازاریاب این مسئله ضروری است که با قسمت بندی های بازار آشنا باشد. در این مطلب و در ادامه ی آموزش های بازاریابی سایت مستر ویزیتور به بررسی و شناخت سایر بازار ها خواهیم پرداخت.

در آموزش بازاریابی شناخت انواع بازار ها می تواند به بازاریاب کمک نماید تا فروش خود را با توجه به بازار هدف رونق دهد. بنابر این آموزش بازاریابی بدون شناخت انواع بازار ها بی معنا خواهد بود. در این مطلب به یکی دیگر از بازار ها و زیر شاخه های آن اشاره می کنیم:

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -736

بازار تجارت فيزيكی:

این گونه از بازار شامل زیر بخش های زیر است که در آموزش های بازاریابی لحاظ می گردد:

بازار های عمده فروشی فيزيكی که فروش كالا ها به خرده فروشان صنعتی، تجاری، بنگاهی يا به تاجران حرفه ای ديگر و به ديگر عمده فروشان و خدمات وابسته مرتبط می شود. آشنایی با این نوع بازار در آموزش های بازاریابی که شرکت ها تدارک می بینند به نیرو های بازاریاب تاکید می گردد.

بازار هايی برای كالای واسطه كه برای توليد كالا يا خدمات ديگری استفاده می شوند. این نوع بازار نیز نقش مهمی در رونق فروش دارد.

در آموزش بازاریابی؛ بازار های كار به مکان هایی اطلاق می شود كه مردم كار های خود را برای خريد و فروش و مبادله برای دستمزد می فروشند.

بازار های حراج تک كاره (فاقد عموميت) مکانی برای فرآيند خريد و فروش كالا ها و خدمات با پيشنهاد مزايده به آن ها، مزايده گذاشتن و بنابر اين فروختن مورد به بالاترين پيشنهادِ خريد كننده است که، این نوع بازار ها گرچه عمومیت ندارند اما، برای بازاریابان شرکت های بزرگ دارای اهمیت است. در نتیجه این گونه شرکت ها در برنامه های آموزش بازاریابی خود به بازاریابانشان تلاش می کنند تا شناخت کاملی از این نوع بازار را در آموزش های بازاریابی لحاظ کنند.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -735

بازار های موقت نظير نمايشگاه های تجاری که به علت ماهیت شان گاه گاه شکل می گیرند اما؛ همین بازار ها می تواند به شرکت ها کمک کنند تا با شناخت مشتری بتوانند مخاطبان هدف وفاداری را برای خود انتخاب نمایند.

در بسیاری موارد و با توجه به مطلبی که بیان کردیم بسیاری از شرکت ها با توجه به ماهیت  این نوع بازار ها به بازاریابان خود در طی برنامه های آموزش بازاریابی در تلاش هستند که آن ها را با این نوع بازار آشنا نمایند.

نویسنده : تیم تدوین محتوا


 

ممکن است به مقالات زیر علاقمند باشید :
انواع تقسیم بندی بازار در بازاریابی


آیا از این مطلب راضی بودید؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...Loading...
  1. كيومرث بهتاش گفت:

    با توجه به اينكه هنوز تو كشور ما يكسري شركت ها از كالاي درجه ٢ و ٣ استفاده ميكنند براي سود بيشتر و خدمات خوبي ارائه نميدن مردم اعتماد نميكنند و اين قضيه باعث شده كه حاضر هستن از وقت خود بزنن و براي خريد اقدام فيزيكي داشته باشن، بنظر من تبليغات خيلي ميتونه موثر باشه در اينكه مردم اعتماد سازي بشه و از ديد سنتي به خريد كالا رو به خريد اينترنتي بيارن.

  2. میلاد زال گفت:

    خیلی ها با توجه به اینکه هنوز علاقه خاصی به لمس کردن، دیدن و…. یک کالا دارند
    به خرید از نوع فیزیکی علاقه بیشتری دارند تا به نوع خرید اینترنتی یا تلفنی
    چون بیشتر مردم شیوه خرید سنتی داشتند و این شیوه به نسل های بعدی هم انتقال پیدا کرده
    و بعد از آن مسئله لذت خرید بصورت سنتی است چون خیلی ها دوست دارند بطور مثال وقتی یک پیراهن را میخواهند بخرند آن را تن کنند و جنس آنرا لمس کنند
    و در آخر مسئله اعتماد
    با توجه به اینکه کلاهبرداران زیادی وجود دارد مردم زیاد هنوز به خرید اینترنتی و تلفنی اعتماد پیدا نکردند