Skip to main content

بازار های تجارت فیزیکی و اهمیت آن در آموزش بازاریابی

By اردیبهشت ۱۷, ۱۳۹۶مقالات تخصصی بازاریابی

بازار های تجارت فیزیکی و اهمیت آن در آموزش بازاریابی

هر بازار دارای بخش های متعدد و گوناگون است. برای یک بازاریاب این مسئله ضروری است که با قسمت بندی های بازار آشنا باشد. در این مطلب و در ادامه ی آموزش های بازاریابی سایت مستر ویزیتور به بررسی و شناخت سایر بازار ها خواهیم پرداخت.

در آموزش بازاریابی شناخت انواع بازار ها می تواند به بازاریاب کمک نماید تا فروش خود را با توجه به بازار هدف رونق دهد. بنابر این آموزش بازاریابی بدون شناخت انواع بازار ها بی معنا خواهد بود. در این مطلب به یکی دیگر از بازار ها و زیر شاخه های آن اشاره می کنیم:

بازار تجارت فیزیکی:

این گونه از بازار شامل زیر بخش های زیر است که در آموزش های بازاریابی لحاظ می گردد:

بازار های عمده فروشی فیزیکی که فروش کالا ها به خرده فروشان صنعتی، تجاری، بنگاهی یا به تاجران حرفه ای دیگر و به دیگر عمده فروشان و خدمات وابسته مرتبط می شود. آشنایی با این نوع بازار در آموزش های بازاریابی که شرکت ها تدارک می بینند به نیرو های بازاریاب تاکید می گردد.

بازار هایی برای کالای واسطه که برای تولید کالا یا خدمات دیگری استفاده می شوند. این نوع بازار نیز نقش مهمی در رونق فروش دارد.

در آموزش بازاریابی؛ بازار های کار به مکان هایی اطلاق می شود که مردم کار های خود را برای خرید و فروش و مبادله برای دستمزد می فروشند.

بازار های حراج تک کاره (فاقد عمومیت) مکانی برای فرآیند خرید و فروش کالا ها و خدمات با پیشنهاد مزایده به آن ها، مزایده گذاشتن و بنابر این فروختن مورد به بالاترین پیشنهادِ خرید کننده است که، این نوع بازار ها گرچه عمومیت ندارند اما، برای بازاریابان شرکت های بزرگ دارای اهمیت است. در نتیجه این گونه شرکت ها در برنامه های آموزش بازاریابی خود به بازاریابانشان تلاش می کنند تا شناخت کاملی از این نوع بازار را در آموزش های بازاریابی لحاظ کنند.

بازار های موقت نظیر نمایشگاه های تجاری که به علت ماهیت شان گاه گاه شکل می گیرند اما؛ همین بازار ها می تواند به شرکت ها کمک کنند تا با شناخت مشتری بتوانند مخاطبان هدف وفاداری را برای خود انتخاب نمایند.

در بسیاری موارد و با توجه به مطلبی که بیان کردیم بسیاری از شرکت ها با توجه به ماهیت  این نوع بازار ها به بازاریابان خود در طی برنامه های آموزش بازاریابی در تلاش هستند که آن ها را با این نوع بازار آشنا نمایند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

Leave a Reply

شماره تماس جهت مشاوره!