Skip to main content

اهمیت انواع کسب و کار های حق اشتراکی در آموزش بازاریابی

اهمیت انواع کسب و کار های حق اشتراکی در آموزش بازاریابی

کسب و کار حق اشتراکی؛ یکی از انواع کسب و کار است که می تواند در آموزش بازاریابی به نیرو های سازمان لحاظ گردد. این نوع کسب و کار در بسیاری از دوره های آموزش بازاریابی که برای پرسنل سازمان تدارک دیده می شود؛ آموزش داده می شود تا بتوان از طریق این آموزش ها و آشنایی با انواع مختلف کسب و کار به نیرو های سازمان موفقیت بیشتری در رسیدن به هدف های سازمانی داشت.

انواع کسب و کار حق اشتراکی

حق اشتراک در آموزش بازاریابی دسته بندی­های متفاوتی دارد:

حق اشتراک برای مجموعه ی  ثابتی از کالا یا خدمات، مانند یک نسخه از یک روزنامه یا مجله برای یک دوره ی زمانی مشخص است و زیر مجموعه­ های آن شامل این موارد هستند:

  • گردش پرداخت های شرکت
  • گردش غیر پرداخت های شرکت
  • گردش های کنترل شده

حق اشتراک برای استفاده ی نامحدود خدمات یا مجموعه ­ای از خدمات: در آموزش بازاریابی این نوع از حق اشتراک ممکن است کاربرد برای یک عضو خانواده، یا تحت شرایط خاص برای گروهی که به طور همزمان از یک خدمات استفاده می­کنند، شخصی و غیر قابل انتقال باشد.

پیش پرداخت حق اشتراک که شما برای خریداری دوره­ ای یک محصول آبونمان می­ پردازید: در آموزش بازاریابی این مدل همچنین تحت عنوان مدل راحت و آماده شناخته می­شود زیرا؛ برای مشتری بهتر و راحت ­تر است که مجبور نباشد به خاطر داشته باشد تا محصول خود را بیابد و آن را به صورت دوره ­ای خریداری کند. این مدل محبوب کمپانی­ هایی مانند  Dollar Shave Club، Birchbox، و OrderGroove است. بر اساس موفقیت این مدل ­ها در آموزش بازاریابی، بسیاری از خرده فروشان دیگر شروع به ارائه ی خدمات مدل حق اشتراکی­ نموده­ اند. برای مثال، حق اشتراک عبور ریلی از سوی یک شرکت ممکن است شخصی نباشد، اما ممکن است به تمام کارکنان آن شرکت اجازه دهد از خدمات استفاده کنند. در مورد کالا هایی که ذخیره ی نامحدودی دارند و در مورد بسیاری از خدمات لوکس، این نوع حق اشتراک نادر است.

حق اشتراک برای دسترسی پایه یا حداقل خدمات به علاوه ی یک مبلغ اضافی بسته به مصرف: این نوع حق اشتراک در آموزش بازاریابی را می توان با این مثال ساده بیان کرد: خدمات تلفن پایه بک هزینه ی از پیش تعیین شده برای مصرف ماهانه پرداخت می­کند اما، ممکن است هزینه های  بیشتری برای خدمات دیگری مانند تماس ­های راه دور، خدمات کتاب راهنمای اسامی و نشانی افراد، و خدمات پرداخت به ازای هر تماس داشته باشد. زمانی که خدمات پایه به صورت رایگان ارائه می ­شود، اغلب از  این مدل داد و ستد با نام فری­میوم یاد می­ شود.

کسب و کار حق اشتراکی در دوره های آموزش بازاریابی می تواند برای کارکنان دید نویی را ایجاد نماید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!