Benchmarking  در مبحث های مدیریتی و آموزش بازاریابی









در این مطلب تصمیم گرفتیم شما را با یکی از تاکتیک ها و ارزیابی هایی که در مطالعه های مدیریتی و آموزش های بازاریابی کاربرد دارد به نام Benchmarking  آشنا کنیم و ضمن تعریف و بررسی ابعاد مختلف آن طی سلسله مبحث های دنبال داری در مطلب های بعدی دید روشن تری از آن را پیش روی شما قرار دهیم.

Benchmarking  در مبحث های مدیریتی و آموزش بازاریابی

Benchmarking فرآیند مقایسه ای بین عملکرد اجرایی و فرآیند بازرگانی در بهترین عملکرد اقتصادی با بقیه شرکت می باشد که برای موفقیت بازاریابان می توان این مبحث را در آموزش های بازاریابی دامنه داری مطرح کرد. ابعادی که در آموزش های بازاریابی در Benchmarking اندازه گیری می شود شامل کیفیت و زمان و هزینه است در بهترین محک مدیران (اداره ها)، بهترین شرکت ها را در صنعت خودشان یا دیگر صنعت ها جایی که این فرآیند وجود دارد شناسایی می کنند و سپس مطالعه های به دست آمده را با نتایج مطالعه های فردی مقایسه می کنند.

در این راه مدیران برای آموزش بازاریابی به پرسنل فروش خود متوجه می شوند که هدف ها چگونه اجرا می شوند و مهم تر این که این فرآیند بازرگانی توضیح می دهد که چگونه شرکت ها (ادارات) موفق شده اند.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -618

آشنایی با Benchmarking علاوه بر ضرورت آشنایی بازاریابان با آن در دوره های مختلف آموزش بازاریابی، به مدیران نیز در اندازه گیری عملکرد ها با استفاده از ابزار های مشخص (هزینه/ارزش) در هر یک از واحد های اندازه گیری و سودمندی در هر دوره زمانی کمک می کند که در نهایت نتایج در اندازه های متفاوت عملکرد ها شکل می گیرد.

سایت تخصصی بازاریابی - مارکتینگ - بازاریابی - بازاریابی اینترنتی – بازرگانی – اصول بازاریابی -  - visitor - MRVisitor  مدیریت بازاریابی –marketing -619

هم چنین Benchmarking  به نام های بهترین عملکرد آزمایشی یا فرآیندی آزمایشی در آموزش بازاریابی مطرح می باشد که این فرآیند در اداره های مختلف استفاده می شود  به خصوص برای نشان دادن استراتژی مدیریت؛ که در آن ارگان ها وضعیت های مختلف را ارزیابی می کنند و این روش معمولا در ارتباط با آموزش های بازاریابیِ، بهترین عملکرد شرکت را با گروه های مشابه مقایسه و معرفی می کند؛ سپس در ادامه ی آموزش های بازاریابی این ارزیابی به بخش های مختلف در جهت پیشرفت در نقشه ها و انجام بهترین عملکرد کمک می کند.

این نوع ارزیابی پدیده ای است که شرکت ها جهت پیشرفت و توسعه در تمام آموزش های بازاریابی خود به آن نیاز دارند.

در مطلب های بعدی شما را با این مبحث بیشتر آشنا می کنیم.


نویسنده :  نیلوفر علی عباس زاده ، آنیتا علی زاده



آیا از این مطلب راضی بودید؟

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (هیچ امتیازی ثبت نشده است)
Loading...Loading...
  1. مسعود نوري گفت:

    بازار چندسطحي :

    آموزش بازاريابي ، بازار چندسطحي نيروي فروش نه تنها براي فروشي كه ايجاد مي كند بلكه براي فروش ديگر فروشندگان كه در استخدام آنها است نيز به كار مي رود . ديگر تعبيرهاي مورد استفاده براي MLM شامل فروش هرمي ، بازاريابي شبكه اي و بازاريابي ارجاعي است .
    اين نوع فروش يك نوع فروش مستقيم است يعني به وسيله ي ابزارهاي ارتباطي و بازاريابي دهان به دهان كالا به فروش مي رسد .

  2. سیده مریم گرمابی گفت:

    مدیران باید زمان مطلوب، هزینهی کم وکیفیت بالارا برای کارمندان و… تعریف کرده ونطارت کامل بر تمام امور ذی زبط داشته باشند.ومحصول یا خدمتی رقابتی با سازمانها یا شرکتهای دیگر و….. داشته باشند.

  3. مونا طالبی گفت:

    سلام استاد وقتون بخیر برای موفقیت در بازاریابی باید همه مدیران را صنعت را مورد آموزش و آزمایش قرار داد تا در دورهای مختلف میزان پیشرفت آنها مشخص شود

  4. لیلا علیزاده گفت:

    استفاده از Benchmarking میتوانید نوعی رقابت برای عملکرد بهتر ادارات در مقاطع مدیریتی وبازاریابی باشد

  5. لیلا براتی گفت:

    سپاس از استاد بزاززاده‌ی گرامی