Skip to main content

آموزش بازاریابی با تمرکز بر بازار مصرف کنندگان فیزیکی

 مفهوم بازار، مفهوم آشنایی برای بسیاری از افراد است اما؛ بازار داری بخش های متعدد و گوناگون است. در این مطلب به آموزش بازاریابان با تمرکز بر بازار مصرف کنندگان فیزیکی می پردازیم زیرا، هنگامی که شخص بازاریاب تحت آموزش بازاریابی قرار می گیرد باید توانایی تشخیص انواع بازار را داشته باشد. بازار مصرف کنندگان فیزیکی از جمله بازار هایی است که دارای زیر شاخه های متعددی است و به همین علت بسیاری از شرکت ها در تلاش هستند تا در آموزش بازاریابی شرکت خود  نیرو های فروش و بازاریاب خود را با این بازار آشنا نمایند.

بازار مصرف کنندگان فیزیکی

بازار مصرف کنندگان فیزیکی دارای زیر بخش هایی می باشد که باید برای موفقیت بازاریابان، بتوانید این زیر بخش ها را در آموزش های بازاریابی شرکت خود اعمال نمایید.

  • بازار خرده فروشی غذا مانند بازار های کشاورزان، بازار های ماهی، بازار های مغازه های خواربار فروشی.
  • بازار های خرده فروشی مانند؛ بازار های عمومی، میدان های بازار مانند، خیابان های اصلی شهر، چهار سوق ها، بازار های شب، مراکز و فروشگاه های خرید.
  • فروشگاه های بزرگ مانند؛ سوپر مارکت ها، هایپر مارکت ها و فروشگاه های تخفیف خورده.
  • بازار های حراجی تک کاره به عنوان مثال: فرآیند خرید و فروش کالا ها و خدمات با پیشنهاد مزایده به آن ها، و مزایده گذاشتن و بنابراین فروختن محصول مورد نظر به بالاترین پیشنهاد خرید کننده.
  • بازار های کالا های استفاده نشده مانند؛ بازار های Flea.
  • و در نهایت بازار های موقت مانند نمایشگاه ها.

تمامی بازار هایی که در بالا ذکر کردیم  از جمله بازار هایی می باشد که شناخت آن برای موفقیت یک بازاریاب ضروری می باشد و به همین علت در آموزش فروش و همچنین آموزش بازاریابی، مدرسین تلاش می کنند که به این بازار ها اشاره نمایند. دوره های آموزش بازاریابی هر شرکتی برای موفقیت باید توجه ویژه ایی به بازار مصرف کنندگان فیزیکی داشته باشد بنابر این بسیاری از آموزش های بازاریابی بر این مفاهیم تاکید دارند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!