Skip to main content

اهمیت فروش در آموزش بازاریابی

اهمیت فروش در آموزش بازاریابی….

با توجه به اهمیت فروش در دنیای تجارت؛ بسیاری از فروشنده ها با بهره گیری از آموزش بازاریابی با مهارت کلیدی فروش آشنا می شوند.

دنیای امروز دنیای تحول های سریع و گسترده است. دنیای تجارت به سوی جهانی شدن در حرکت است و این فرآیندی است که منجر به حضور و رقابت تنگاتنگ ظرفیت های مختلف تجاری شده است و به همین علت در آموزش بازاریابی بر مهارت های فروش تاکید می گردد. آن چه می توان گفت این است که چنان چه فروشنده ایی نتواند به این موج شتابان  متصل شود، در صحنه ی رقابت های بین المللی به موفقیت نخواهد رسید و بسیاری از فرصت ها را به سود دیگران از دست می دهد. آموزش بازاریابی با توجه به اهمیت این نکته ها بر مهارت هایی تاکید دارد که یک فروشنده به کمک یادگیری آن ها می تواند حاشیه سود و فروش خود را ارتقا دهد.

در شرایط کنونی تجارت، آموزش بازاریابی با توجه به نیاز فروشنده ها متحول شده است. عرصه ی فروشندگی نیز به عنوان زیر مجموعه ی تجارت چه به صورت کلی و جزئی دستخوش تغییر شده است. در دوره های آموزش بازاریابی به فروشنده ها؛ تاکید می کنند با توجه به اهمیت فروش موفق هر فروشنده ای باید تصمیم بگیرد که در ارتباط با این تغییر کجا قرار بگیرد.

از گذشته تا به امروز فروشندگان قلابی در کمین هستند تا با فریب و کلاهبرداری مشتری را وادار به خرید محصول یا خدمات کنند. در آموزش بازاریابی به فروشنده آموزش می دهند که وظیفه ی یک فروشنده این است که باهوش و زیرک باشد و مردم را با رفتاری منطقی؛ علاقه مند به خرید کنند.

بازار پُر از رقابت در دنیای امروزی بسیاری از شرکت ها و سازمان ها را بر آن داشته است که با موضوع فروش بطور جدی برخورد کنند و روند آموزش بازاریابی شرکت را بر اساس آن پی ریزی نمایند. همچنین در آموزش بازاریابی تاکید بر این است که فقط از فروشنده های حرفه ای و خبره برای فروش کالا ها استفاده شود.

دوره های آموزش بازاریابی با پُررنگ کردن فروش به فروشنده یاد می دهند که مشتری امروزی دیگر فروشنده ی پُرحرف که فقط به فکر منافع مادی خود هست را تحمل نمی کند. در پایان می تواینم به این جمله اشاره کنیم که:”فروشنده ی امروزی باید در تماس نزدیک با مشتری بوده و نقش راهنما و مشاور او را داشته باشد (ری ای چیت وود).”

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!