Skip to main content

رقیب مداری پیش نیازِ مشاوره ی بازاریابی

رقیب مداری پیش نیازِ مشاوره ی بازاریابی

مشاوره ی بازاریابی می تواند در دنیای امروز تجارت در ظاهر بسیار عادی تلقی شود و یا می توان گفت که امروزه بیشتر شرکت های تجاری و بازرگانی از اشخاص مشاور در امر بازاریابی کمک می گیرند اما، مشاوره ی بازاریابی نیز دارای پیش نیاز هایی است که می توان با توجه به آن موفق تر از بقیه ی رقبا بود.

در مشاوره ی بازاریابی رقیب مدار باشید!

اولین پیش نیاز ضروری برای یک مشاوره ی بازاریابی توجه به خصوصیت رقیب مداری یک مشاور است، این به این معناست که یک مشاور چه میزان به رقیب ها و نقطه ی ضعف آن ها توجه می کند. برای این که بتوانید یک مشاوره ی بازاریابی خوبی را ارایه کنید ابتدا باید بدانید رقیب های تجاری شما چه نقطه ضعفی دارند و به همان نقطه ضعف ها حمله کنید. شرکت پپسی کولا یکی از شرکت های معتبر در زمینه ی نوشیدنی در سطح جهان است این شرکت طعم نوشابه های خود را آن چنان لذیذ کرد تا توانست بر کوکاکولا غلبه کند و یا برگر کینگ در زمینه غذا های سریع فعالیت می کند این شرکت هم توانست با کباب کردن غذا به جای سرخ کردن، گوی رقابت را از رقیب های خود برباید. شرکت ساوین نیز با طراحی دستگاه های فتوکپی کوچک توانست زیراکس پیشی بگیرد.

این مثال ها نشان می دهد، که بخشی از فعالیت های مشاوره ی بازاریابی باید به بررسی رقیب های تجاری اختصاص یابد. بنابر این یکی از پیش نیاز های لازم در تجارت، داشتن طرح جامعِ رقابت است. این طرح را در هر شرکتی مشاور بازاریابی آن شرکت باید ارایه کند تا بتواند با توجه به آن مدیران شرکت را با نقطه ضعف های رقیب آشنا کند. داشتن طرح جامع رقابت در مشاوره ی بازاریابی کمک خواهد کرد که شرکت رقیب مدار شود و از نقطه ضعف های رقیب به عنوان نقطه ی قوت خود استفاده کند همچنین این طرح می تواند در بررسی دقیق بازار و تهیه جامعه ی آماری نیز کمک قابل توجه ایی به بهبود مشاوره ی بازاریابی نماید و یک شرکت تجاری را از رقیب هایش قدرتمند تر و موفق تر کند.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!