Skip to main content

فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی وب سایتی است که محصولاتی را به نمایش می گذارد و می توانیم با دیدن این محصولات و مشخصات آنها با کالای مورد نظر آشنایی بیشتری پیدا کنیم و در صورت قصد خرید و اعتماد به آن سایت اجناس را بهسبد خرید اضافه کنیم و با دادن نام و آدرس و … کالاها را درب منزل تحویل بگیریم. سبد خرید در واقع عملکردی مشابه سبد خرید فروشگاه های واقعی را دارد. می توانیم هر تعداد از کالاها را به سبد خرید اضافه و خریداری نماییم. ما می توانیم از فروشگاه های اینترنتی وسایل قابل لمس مثل لپ تاپ موبایل و … و غیر قابل لمس مثل نرم افزار و مقاله و … تهیه کنیم.  فروشگاه های اینترنتی مزایای قابل توجهی دارند:

  • خریدار می تواند ساعت ها مشغول بررسی اجناس مقایسه آنها برای انتخابی دقیقتر باشد.
  • فروشگاه اینترنتی محدودیت مکانی ندارد و  می توان از هر کجا که قابلیت اتصال به اینترنت وجود داشته باشد، خرید اینترنتی کرد.
  • فروشگاه اینترنتی در تمام طول روز آماده سرویس دهی و ارائه خدمت به مشتریان اسشت.
  • فروشگاه اینترنتی محدودیتی برای تعداد مشتریان ندارد.

اما یک فروشگاه اینترنتی خوب چه ویژگی های دارد؟ چطور می توان مشتری ها را جذب کرد؟ پس از هر بار مراجعه به این فروشگاه ها می توان به ویژگی هایی پی برد که نشان دهنده ی یک فروشگاه اینترنتی موفق است؛ که شامل موارد زیل است:

  • مجوز دار و معتبر باشد.
  • دومین چیزی که از یک فروشگاه اینترنتی خوب انتظار داریم نحوه پرداخت را صریحا در اولین صفحه (صفحه اصلی) بیان کند و پرداخت در محل داشته باشد.
  • دارای راهنمای خرید برای افرادی که برای اولین بار خرید اینترنتی می کنند در صفحه اصلی باشد.
  • یک فروشگاه اینترنتی خوب فروشگاهی است که از طیف کالاهای متنوع با برند های مطرح استفاده کند.
  • قسمت جستجو داشته باشد.
  • محصولات را دسته بندی و طبقه بندی کند. برای مثال محصولات آرایشی نباید در قسمت لوازم برقی قرار بگیرند.
  • با اولین کلیک روی محصول اطلاعات و جزئیات محصول در دسترس قرار بگیرند. فروشگاه ها باید اطلاعات درست به مشتری ارائه دهند. علت اینکه مردم برای خرید به فروشگاه الکترونیکی مراجعه می کنند فراهم بودن اطلاعات در مورد کالا و صرفه جویی در زمان است همچنین از زبان بازی های مسئولان فروش خبری نیست. بنابراین باید تمام اطلاعات را با جزئیات در اختیار مشتری قرار داد.

نتیجه اینکه فروشگاه های اینترنتی مزایا و معایب خود را دارند. اما همیشه باید در نظر داشت بهتر است برای پرداخت از پرداخت آنلاین کمتر استفاده شود. ممکن است فروشگاه اینترنتی نتواند امنیت وب سایت را کاملا تضمین کند. پس بهتر است ریسک پرداخت آنلاین را نپذیریم. همچنین در صورتی که کالای مورد نظر شما هنگام تحویل آن چیزی نباشد که انتظار داشته اید یا کالای مورد نظر نقصی داشت مشکل ساز خواهد بود. در صورت قرار گرفتن در این شرایط بهتر است کالارا مرجوع کنید و در برگه ی رسید عبارت مرجوع شد با ذکر دلیل ارجاع را حتما بنویسید تا فروشگاه ها از اعتماد خریدارانشان سوء استفاده نکنند. همچنین اگر در این شرایط از پرداخت آنلاین استفاده نکرده باشید بیشتر به نفعتان بوده است.


شماره تماس جهت مشاوره!