Skip to main content

محتوای اینتراکتیو در بازاریابی

محتوای اینتراکتیو در بازاریابی

آیا شما از محتوای اینتراکتیو یا محتوای تعاملی برای تاثیر گذاشتن روی نقشه سفر مشتری استفاده می‌کنید؟ ۵۳ درصد از بازاریاب ‌های محتوا که در آخرین نظرسنجی موسسه بازاریابی محتوا شرکت کرده‌اند، به سوال بالا جواب مثبت داده‌اند، به نظر شما آن ها چه دلایلی دارند؟

قبل از مطالعه این مقاله، خواندن مقاله بازاریابی محتوا  Content Marketing در همین سایت می‌تواند دید خوبی به شما بدهد. ممکن است شما هم به کار‌آمد بودن این گونه محتوا شک داشته باشید اما،

  • دلیل اول استفاده از این تکنیک، از نظر افراد شرکت کننده در نظرسنجی بالا حاکی از این است حدود ۷۵ درصد موافق استفاده از آموزش مخاطب با محتوا اینتراکتیو می باشند.
  • دلیل دوم استفاده از محتوای اینتراکتیو ایجاد اشتیاق است (پیدا کردن مشتری بالقوه) در همین راستا شما می‌توانید باقی یافته‌های کلیدی را درفایل Deliver Peak Experiences With Interactive Content  مشاهده کنید.

به این مثال توجه کنید؛ فرض کنید که شما یک روانشناس هستید و به طور کاملا رایگان با استفاده از محتوا اینتراکتیو به سوال های بیماران پاسخ می‌دهید و جواب دریافت می‌کنید:

  • آموزش به مخاطب
  • ایجاد حس اعتماد و اشتیاق برای مخاطب
  • پیدا کردن مشتری بالقوه

(اگر از بین افرادی که از شما راهنمایی دریافت می‌کردند کسی بخواهد برای روانپزشک هزینه کند، به خاطر شناختی که از شما دارد احتمالا شما را انتخاب می‌کند)

با تجربه بیشتر، می‌توان محتوای اینتراکتیو تولید کرد:

۵۱ درصد پاسخ دهنده در نظر سنجی مطرح شده، بیش از ۳ سال و ۱۴ درصد از آن‌ ها بیش از ۷ سال است که از محتوا اینتراکتیو استفاده می‌کنند. معمولا بازاریابانی با تجربه ۳ سال یا بیشتر مسئول ساختن محتوا اینتراکتیو هستند.

همان‌طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید ۷۵ درصد از پاسخ دهندگانی که از محتوای اینتراکتیو استفاده می‌کنند، پیش‌بینی می‌کنند که سازمان ‌های آن ‌ها بیشتر از این نوع محتوا استفاده می کنند.

انواع محتوا اینتراکتیو مورد استفاده در مراحل مختلف از نقشه سفر مشتری:

نظرسنجی‌ ایی درباره ی یازده نوع محتوا اینتراکتیو برای اهداف بازاریابی محتوا انجام شده است. اظهار نظر ها بیشترین نوعی است که اشاره شده است (۵۴%)،پیگیری محاسبات انجام شده (۵۲%) و مسابقات (۵۰%) می باشد.

در نظر سنجی ها از پاسخ دهنده ها درخواست شد که به این سوال پاسخ دهند که در کدام مرحله از نقشه سفر مشتری (بطور خلاصه آگاهی، تفکر و تصمیم‌گیری  را نقشه سفر مشتری می‌نامند) آن ها متوجه شده اند که کدام یک از انواع محتوا موثرتر است.

  • بازی‌ها و مسابقات بالاترین نرخ از انواع محتوا، برای مراحل ابتدایی بودند (آگاهی)
  • انواع محتوا آموزشی بالاترین نرخ را در مرحله میانی دارا بودند (تفکر)
  • انواع محتوا تایید کننده بالاترین نرخ از مرحله آخر را دارا بودند (تصمیم گیری)

 اشاره پاسخ دهندگان به فواید محتوا اینتراکتیو به شرح زیر است:

۸۱% موافق جلب توجه بیشتر به محتوا اینتراکتیو نسبت به محتوا استاتیک یا غیرتعاملی به طور موثر هستند.

۷۹% موافق هستند که محتوا اینتراکتیو می‌تواند از پیام‌های برند محافظت کند به شرطی که با تاکتیک‌های سنتی بازاریابی ترکیب شود.

جدول زیر فواید محتوای اینتراکتیو را نشان می‌دهد:

 چرا بازاریاب‌ها از محتوا اینتراکتیو استفاده نمی‌کنند؟

با توجه به نظر پاسخ‌ دهندگان؛

  • نداشتن نیروی کافی دلیل اصلی می باشد(۵۵%).
  • نداشتن بودجه کافی(۳۸%) (مقاله بودجه در بازاریابی اینترنتی می‌تواند دید خوبی به شما بدهد) نیز اثر گزار است.
  • نبود تجربه تکنیکال (۳۱%) و کمبود قسمت researching (31%) در رده های بعدی قرار دارد.

برای مطالعه بیشتر درباره بازاریابی اینتراکتیو می توانید از ویکی پدیا نیز استفاده کنید.

دوستان عزیز در صورت استفاده از این مطلب، لطفا این مقاله را با استفاده از شبکه‌های اجتماعی سایت مستر ویزیتور به اشتراک بگذارید.

منابع پیشنهاد شده برای مطالعه:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!