Skip to main content

۱۰ نکته کلیدی برای استفاده از ایمیل

۱۰ نکته کلیدی برای استفاده از ایمیل

آیا تا کنون به ایمیل ‌هایی که ارسال کرده‌اید دقت کرده‌اید؟

ایمیل مارکتینگ( بازاریابی ایمیلی) خوشبختانه یا متأسفانه با هزینه خیلی پایینی قابل اجرا است و بیشتر شرکت‌ ها به همین دلیل بدون استراتژی خاصی اقدام به خرید بانک اطلاعاتی‌ از ایمیل افراد کرده و ارسال ایمیل‌ ها را شروع می ‌کنند تا شاید از میان هزار نفر، ۱۰ نفر محصول های شرکتشان را انتخاب کنند ولی در عوض، کسانی که این ایمیل‌ها را دریافت می‌کنند (که اغلب راهی هم برای لغو این ایمیل‌ها وجود ندارد) چیز جز یک تصویر سیاه از برند شرکت‌ ها ندارند. شاید این تجربه را شما هم داشته باشید که برای پیدا کردن ایمیل مهمی، مدتی از وقتتون رو صرف چک کردن ایمیل‌ های ناخواسته تبلیغاتی می کنید.

در این قسمت می‌خواهیم نکته های کاربردی را به شما آموزش دهیم که در ایمیل مارکتینگ (بازاریابی ایمیلی)، ایمیل‌‌های رسمی و آداب ارسال ایمیل بسیار مهم و مفید خواهد بود.

حتماً به این نکته توجه داشته باشید، شخصی که ایمیل را دریافت می ‌کند از نوع محتوا ایمیل شما، فهم و تعهد شما را تجسم می‌کند ولی به دلیل هزینه پایین سرویس ‌های ایمیل مارکتینگ( بازاریابی ایمیلی)، شرکت‌ ها زمانی را برای تولید محتوا اینتراکتیو (محتوا تعاملی) نمی‌گذارند.

یکی از آداب ارسال ایمیل تفکر قبل از ارسال است، چرا که ایمیل شما میزان اهمیت دریافت کننده را به او نشان می‌دهد. یکی از دوستان نامه ‌ای را از طرف شرکتی برای مدیرعامل شرکت خودشان دریافت کرد، فایلی داخل متن ایمیل اشاره شده، ولی خود فایل اتچ (ضمیمه) نشده بود.

فقط مسائل عمومی را داخل ایمیل بیاورید. شاید این نکته را نیز می‌توانستیم در قسمت بالا قرار دهیم ولی به دلیل اهمیت بسیار زیاد این نکته، آن را مجزا مورد بررسی قرار دادیم. باز هم قبل ازارسال ایمیل خوب فکر کنید، که آیا این متن قابلیت خوانده شدن در کل سازمان را دارد؟ اگر فقط یک نفر نباید از متن ایمیل مطلع شود،آن محتوا نیاز به ویرایش دارد.

به طور خلاصه خود را معرفی کنید. تصور نکنید فردی که ایمیل شما را دریافت می‌کند، شما و شرکت‌تان را می‌شناسد. اگر حدس می‌زنید آن فرد شما را بخاطر نمی‌آورد، آدرس وب سایت یا نکته‌ای را یادآوری کنید و هرگز به صورت رسمی شرح و حالی از خودتان ارائه ندهید.

در زمان عصبانیت ایمیل ارسال نکنید. شاید بگویید زمان کافی ندارید برای نوشتن متن، عیبی ندارد متن را بنویسید ولی موقعی که آرام تر شدید یک بار آن را بخوانید بعد اگر ویرایش نیاز داشت (که اغلب نیاز دارد) ویرایش کنید،سپس ایمیل را ارسال کنید.

به ندرت از علامت تعجب استفاده کنید! حداکثر یک مرتبه مجاز به استفاده از علامت تعجب در ایمیل مارکتینگ و محتوا اینتراکتیو هستید زیرا این خطر وجود دارد که دریافت کننده تصور کند با یک فرد یا شرکت غیر حرفه‌ای مواجه شده است.

به اطلاعات محرمانه دقت بسیار داشته باشید. هرگز صحبتی از اطلاعات محرمانه نداشته باشید در ایمیل‌ها از جمله روابط بین شرکت‌ها، مسئولیت، سمت و مالیات افراد داخل سازمان این امکان همیشه وجود دارد که این ایمیل به اشتباه، دست افرادی دیگر برسد.

پاسخ در زمان مناسب را مد نظر داشته باشید. اگر شغل شما بخشی از سیستمی است که به ارسال و دریافت ایمیل ‌های فوری نیازی نیست، با توجه به هدف فرستنده، ارسال پاسخ آن بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت قابل قبول است.

عنوان را با دقت بسیار انتخاب کنید. در ایمیل مارکتینگ و ایمیل‌های رسمی نباید از عنوان های تکراری استفاده کنید زیرا دریافت کننده برای جستجو در انبوهی از ایمیل‌ها سردرگم می‌شود. عنوان باید با متن مرتبط باشد زیرا، در ایمیل مارکتینگ( بازاریابی ایمیلی)، افرادی که ایمیل را دریافت می‌کنند انتظار دارند که متن با عنوان مرتبط باشد.

قبل از ارسال، فایلی با حجم بیشتر ۵۰۰ کیلو بایت؛ از دریافت کننده خیلی محترمانه برای ارسال اجازه بگیریم یا زمان مناسب را درخواست کنیم، زیرا زمانی که ما چنین فایلی ارسال کنیم امکان مسدود شدن اینباکس( جعبه دریافت) گیرنده و دریافت نکردن فایل دیگری وجود دارد.

اگر می‌خواهید برای کسی ایمیل ارسال کنید یا به شخصی در محیط کاری آدرس ایمیل بدهید،بسیار مهم است که از ایمیل شرکتی استفاده کنید نه ایمیل شخصی.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:  کانال تلگرام آقای بازاریاب   |    پیچ اینستاگرام بزاززاده  

شماره تماس جهت مشاوره!