مطالب مشابه

21 Comments

  1. مجید اصغری زاده

    یک رزومه معمولاً باید تعریف کامل و مشخصی از شخص باشد و یکی از مهمترین مسائل در شناسنامه کـاری فرد است
    رزومه یک خلاصه ی دو یا سه صفحه ای از شما و مهارتها،دستاوردها، تجارب کاری و تحصیلات او است که هـــدف آن جلب نظر صاحب کار آینده است. رزومـه هـم مثل خود زندگی است. دچار تغییرات و تحولات زیاد می شـود. باید مداوماً به روز شود و اطلاعات جدید به آن اضافه شود. اگر شخص بخواهد برای چند شغل در صنعت های مختلف تـقـاضـای کـار دهد، بـهتر است رزومه های مختلف درست کرده که در هر کدام به مـهارت هــای خاص خود در رابطه به آن صنعت اشاره شده باشد.

    پاسخ
  2. مجید اصغری زاده

    با تشکر از مطلب مفید و کاربردی
    یک رزومه معمولاً باید تعریف کامل و مشخصی از شخص باشد و یکی از مهمترین مسائل در شناسنامه کـاری فرد است
    رزومه یک خلاصه ی دو یا سه صفحه ای از شما و مهارتها،دستاوردها، تجارب کاری و تحصیلات او است که هـــدف آن جلب نظر صاحب کار آینده است. رزومـه هـم مثل خود زندگی است. دچار تغییرات و تحولات زیاد می شـود. باید مداوماً به روز شود و اطلاعات جدید به آن اضافه شود. اگر شخص بخواهد برای چند شغل در صنعت های مختلف تـقـاضـای کـار دهد، بـهتر است رزومه های مختلف درست کرده که در هر کدام به مـهارت هــای خاص خود در رابطه به آن صنعت اشاره شده باشد.

    پاسخ
  3. سپیده خسروی

    با تشکر از مطلب خوبتان .
    نکته قابل توجه این مطلب حذف مطالب زاءد و خلاصه گویی است .بیشتر مطالب باید در مصاحبه بیان شود و رزومه چکیده ای از ازاطلاعات و مهارت های ما برای جلب توجه شخصی که آن را دریافت میکند باشد ،پس نیازی نیست خیلی از موارد مانند علت ترک شغل قبلی ، حقوق و… ذکر شود. ظاهر رزومه هم باید استانداد باشد و از فونت های فانتزی باید پرهیز کرد .

    پاسخ
  4. ریحانه گلدوست

    باسلام خدمت دوستان
    یک رزومه ی خوب باید چگونه باشد؟
    ۱-در ابتدا رزومه شما باید دارای نام و مشخصات باشد که نام و مشخصات خود را باید با فونت بزرگ و استاندارد بنویسید. مشخصات شما شامل آدرس، شماره تلفن، ایمیل و… است. مشخصات باید جزء اولین چیزهایی باشد که در رزومه مینویسید.

    ۲-سعی کنید بیشتر روی زمینه هایی که در آن به کار مشغول بودید تمرکز کنید. تجربیات کاری و تمام کارهایی را که به صورت تمام وقت یا نیمه وقت به آن مشغول بودید و برای شما تجربه به وجود آورده را بنویسید.

    ۳-جملاتی که باید برای نوشتن رزومه به کار ببرید حتما باید جملات ساده و روان باشند از جملات مبهم و پیچیده استفاده نکنید چون کارفرمایان مدت زمان کوتاهی را برای خواندن رزومه اختصاص میدهند بنابراین باید جملات ساده و کوتاه را به کار ببرید.

    پاسخ
  5. محمدمهدی کرداحمدی

    با تشکر از عنوان جالب مقاله چون همیشه میگویند چطور رزومه تنظیم کنیم ولی اشاره به نکاتی که نباید بنویسیم بسیار کارسازتر بوده و نکاتی است که از زننده بودن و رد شدن رزومه جلوگیری میکند ، البته در تکمیل نکاتی که نباید انجام دهیم چند نکته دیگر هم میتوان اضافه کرد،
    ۱ـ در توصیفات مربوط به خود از کلمه “من” استفاده نکنید.
    ۲ـ زیاد ننویسیدو رزومه بیشتر از دو صفحه نگردد
    ۳ـ از حروف اختصاصی استفاده نکنید و از پر رنگ کردن و یا کشیدن خط زیر کلمات اجتناب کنید.
    ۴ـ اگر واقعا تجربه کاری نداشته اید طرف مقابل را فریب ندهید و دروغ ننویسید و درعوض کارهایی را که داوطلبانه انجام داده اید یا کاروزی کرده اید را تحت عنوان “همکاری”بنویسید.

    پاسخ
  6. مریم پیکانی

    بسیار عالی و کاربردی

    پاسخ
  7. مهرداد اسمعیلی ویری

    یک رزومه که خوب نوشته شده باشد می تواند به گرفتن یک شغل عالی بینجامد. کارجویان با اجتناب از اصطلاحات زائد و منسوخ می‌توانند پیام‌شان را برسانند و از صف جماعت کارجویان خارج شوند و شغل بگیرند. وب‌سایت بازده: یک رزومه که خوب نوشته شده باشد می تواند به گرفتن یک شغل عالی بینجامد. کارجویان با اجتناب از اصطلاحات زائد و منسوخ می‌توانند پیام‌شان را برسانند و از صف جماعت کارجویان خارج شوند و شغل بگیرند. در این‌جا فهرستی از واژگانی آمده است که باید در رزومه‌ ها از آنها اجتناب شود.با این‌که بسیاری از شرکت‌های بزرگ از نرم‌افزار رزومه‌نویسی خودکار برای اجتناب از دریافت انبوه درخواست‌های شغلی استفاده می‌کنند، ولی بارگذاری رزومه با واژه‌های منسوخ و زائد راه هوشمندانه‌ای برای جلب توجه کارفرمایان و گرفتن شغل نیست.پال مک دانلد، عضو اجرایی هیات مدیره‌‌ی موسسه‌ی کاریابی رابرت هاف می‌گوید: “تقریباً همه به خاطر استفاده از واژه‌های منسوخ در رزومه‌ی خود مرتکب اشتباه می‌شوند، ولی آدم‌های حرفه‌ای مدام توانایی مکاتبات و تهیه‌ی رزومه‌ی خود را ارزیابی می‌کنند و آن را ارتقاء می‌دهند.”به نظر ماری لورنز، مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت کریر بیلدر، یکی از مشکلات عمده‌ی استفاده از اصطلاحات و واژگان منسوخ و زائد این است که آن‌قدر استفاده شده‌اند که معنی خودشان را کلاً از دست داده‌اند.

    پاسخ
  8. حدیثه کریمی پور

    اِریک هیلدِن (Eric Hilden) در سال ۲۰۱۰ نظرسنجی‌ای با موضوع رزومه ترتیب داد تا بداند کارفرمایان به کدام بخش‌های رزومه اهمیت بیشتری می‌دهند. در این نظرسنجی، بیش از ۲۰۰۰ کارفرما از طریق ایمیل مورد پرسش قرار گرفتند. نتایج نشان داد کارفرمایان به بخش‌های زیر اهمیت بیشتری می‌دهند:
    ٪۴۵ تجارب حرفه ای مرتبط
    ٪۳۵ توانمندی ها و مهارت ها
    ٪۲۵ خوانایی آسان
    ٪۱۶ دستاوردها
    ٪۱۴ املا و دستور زبان
    ٪۹ تحصیلات
    ٪۹ ویژگیهای فردی و تمایل به موفقیت
    ٪۳ اهداف روشن
    ٪۲کلمات کلیدی
    ٪۱اطلاعات تماس
    ٪۱تجارب فردی
    ٪۱مهارت های کامپیوتر

    توجه به موارد بالا و بکارگیری از این مراحل میتواند شمارا در ایجاد یک رزومه ی موفق کمک کند.

    پاسخ

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

حقوق تمامی مطالب برای مسترویزیتور محفوظ بوده و نقل آن با ذکر منبع بلامانع است.